Israel Hayom

"אני מחכה כבר ליום שבו אעבוד רק בעבודה אחת: במשרד החינוך"

רחלי באזוב צאירי, ,42 מורה לחינוך גופני, יוצאת להפגין

- נועם )דבול( דביר

אלפי מורים צפויים להגיע היום להפגנת המורים, ובהסתדרות המורים שכרו אוטובוסים לטובת המאבק. אחת המורות שתגיע היא רחלי באזוב צעירי ,(42) מורה לחינוך גופני מנתניה ואם לשלוש בנות.

לדבריה, היא כבר 15 שנים בתוך מערכת החינוך, ונאלצת לעבוד בעבודה נוספת כדי להתפרנס. "השכר אף פעם לא מספיק, הוא בקושי מכסה חצי משכר הדירה", היא מספרת. "מאז שאני זוכרת את עצמי כמורה אני עובדת בעוד עבודה: אני מפעילה של ימי הולדת, מסיבות גיבוש ומסיבות סיום. אני מחכה כבר ליום שבו אני אעבוד רק בעבודה אחת, במשרד החינוך, וזהו".

כיום, שבוע עבודה של מורה הוא 36 שעות, נמוך ביחס למרבית המקצועות 42) שעות(, אך רחלי מספרת שהעבודה לא נגמרת בבית הספר: "אני אוהבת את הילדים ואת העבודה, אבל זה לא מתגמל ולא משקף את מה שאנחנו אמורים לקבל. העבודה לא נגמרת בבית הספר, כשחוזרים הביתה צריך לדבר עם הורים ולשבת על תוכנית. מורה לא מסיים את העבודה כשהוא מגיע הביתה, יש לו דברים נוספים לעשות". לדבריה הגיע הזמן שישימו את המורים במרכז ויתגמלו אותם. "כמה שקלים זה לא מה שיסגור את הפינה. אני מכירה הרבה מורים שעוזבים את המערכת בגלל זה, מורים טובים, וזה פשוט חבל".

הפגנת המורים תתקיים בשעה ,18:00 אלא שהלימודים היום )שני( בכל מערכת החינוך )למעט התיכונים( יסתיימו בשעה 13:00 - כולל בחינוך המיוחד. באופן רשמי המהלך נועד לאפשר לכל עובדי ההוראה להספיק ולהגיע להפגנה בהסעות שמעמידה הסתדרות המורים. עם זאת, הצעד גרר תרעומת של הורים, בייחוד סביב קיצור יום הלימודים בחינוך המיוחד. שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים תסתיים בעוד חודש בדיוק (30.6) ולאחר מכן יש חודשיים של חופשה. אלה עלולים להיות שלושה חודשים מורטי עצבים להורים, אם הצדדים לא יגיעו להסכמות ופתיחת שנת הלימודים תהיה בסכנה.

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון: "שמשרד האוצר ייתן למורים את מה שמגיע להם על מה שהם עשו ועושים. אחר כך נדון בדברים הנוספים שהם יכולים לתת"

 ?? ?? מאיימת. שאשא ביטון
מאיימת. שאשא ביטון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel