Israel Hayom

מתח בחדר המורים: "הוותיקים אינם האויבים שלכם"

בינינו• המורים טוענים: משרד האוצר מפלג השר ליברמן: "מופתעים מהקמפיין הכוחני"

- נועם )דבול( דביר

הקרב בין משרד האוצר להסתדרות המורים נותן את אותותיו בשטח, ואחת הד רכים שבהן הוא בא לידי ביטוי היא במתח בין מורים צעירים שרק נקלטו במערכת החינוך ומ שתכרים שכר נמוך יחסית, לבין המורים הוותיקים שצברו שנות הוראה ושכרם עלה בהדרגה.

משרד האוצר רוצה להעלות בעיקר את שכר המורים החדשים, ויש הטוענים שהדבר מביא למתח בין שתי הקבוצות, שכן המורים הצעירים מרגישים שהוותיקים מנ סים לדחוף מקלות בגלגלי המהלך של האוצר.

הדיונים על כך בקבוצות שונות של מורים התחזקו בימים האח רונים. כך, למשל, באחד מעמו די הרשת שפונים למורים נכתב: "משרד האוצר הצליח לגרום למו רים צעירים )לפחות להרבה מאוד שאני נתקל בהם במציאות ובר שת( לחשוב שהשכר ה'גבוה' של הוותיקים הוא מה שגורם לשכר נמוך של הצעירים". כך כתב מורה לאנגלית ממרכז הארץ. "גו רמים לצעירים לחשוב שבג לל הוותיקים לא נשאר כסף, ויש מי שמלבה את זה, בין היתר, גורמים בממשלה. חבל שיש מי שנופל למ ניפולציות כאלה".

מורה אחרת כתבה באחת הקבו צות: "מורים צעירים שמתלוננים על שכרם של המורים הוותיקים - הוותיקים הגיעו לשכר שלהם אחרי שנים של דם, יזע ודמעות. אז אולי במקום לפצל כוחות ולראות במו רים הוותיקים אויביכם החדשים, תחשבו מסלול מחדש". ואילו אחד המגיבים שמציג את עצמו כמורה השיב: "ואולי מורים ותיקים יפסיקו להסתכל רק על עצמם?"

מנגד, שר האוצר אביגדור לי ברמן טוען כי הסתדרות המורים מנהלת קמפיין שמטרתו להשפיע על הציבור. "אנחנו מופתעים מה קמפיין האגרסיבי והכוחני בתקשו רת, וגם מנקיטת הצעדים שהודיעו עליהם", אמר.

מתח בין דורי

במשא ומתן יש חילוקי דעות רבים בשני נושאים עיקריים. הרא שון הוא מה יהיה שכר המורים המ תחילים, והשני נוגע לשכר המורים הוותיקים. באשר למורים המתחי לים, גם באוצר ברור שהוא חייב לעלות. השאלה היא באיזו מידה. בהסתדרות המורים דורשים שכר של 10,000 שקלים למורה מת חיל, ומנגד, באוצר לא מתכוונים להיענות לדרישה הזאת בקלות, ועל פי הסתדרות המורים הציעו להם 8,200 שקלים. המאבק העיקרי השני נוגע לשכר המורים הוותיקים - אם השכר יעלה בשיעור מסוים לכלל המורים, המורים הוותיקים יקבלו יותר תוספות מהצעירים. בהסתדרות המורים טוענים כי במשרד האוצר הציעו להם ששכר המורים שנמצאים יותר מ 15 שנים במערכת )ותק( לא יתעדכן.

המתח בחדר המורים לא קשור רק לשכר, אלא גם ליחסים בין הדורות. בכתבה שפורסמה בעבר ב"ישראל היום" סיפרו מורים צעירים שהם מרגישים כי הוותי קים הם דור שמרן, שרואה עצמו כמי שמחזיק באופן בלעדי בידע. לדבריהם, המורים הוותיקים חו ששים למקומם ומפנים להם עורף בחדר המורים.

מסקר שנערך בקרב 1,500 מנהלים במערכת החינוך, עולה כי כמחצית מהם לא מרוצים מהמו רים החדשים שקלטו בבית הספר.

 ?? ?? "שנים של דם, יזע ודמעות". שיעור בבית ספר צילום: אורן בן חקון
"שנים של דם, יזע ודמעות". שיעור בבית ספר צילום: אורן בן חקון
 ?? ?? הודעה בקבוצת המורים
הודעה בקבוצת המורים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel