Israel Hayom

שווי המשפט "בני ברק קורונה": 7,750 שקלים

נציג השירות אמר לחרדי מבני ברק: לא ניתן לשלוח כרטיס סים עם שליח, כי העיר היא אזור מוגבל ● אז הוא התחזה לתושב דיר אל אסד שהיתה בסגר - ונענה בחיוב ● התוצאה: החברה תפצה אותו וגם תתנצל

-

ציגת שירות של חברת סלולר סירבה לשלוח כרטיס סים לתו שב בני ברק בימי הקורונה, אף שלא נאסרה כניסה לעיר - אך לדיר אל אסד היא דווקא שלחה כרטיס סים, אף שהיישוב היה בסגר. "בני ברק קורו נה", אמרה הנציגה ללקוח החרדי - וזה עלה למעסיקתה 7,750 שקלים.

ולחדשות בהרחבה: בתקופת התפש טות המגיפה הזמין צעיר חרדי כרטיס סים כשר לטלפון. נציג חברת התק שורת השיב כי לא ניתן להוציא שליח לבני ברק מכיוון שהעיר הוכרזה אזור מוגבל, ואי אפשר להיכנס אליה, למעט לצורך חיוני. בלית ברירה, סיכמו הש ניים לשמר את העסקה עד שניתן יהיה לבצע את השליחות.

אלא שאז ערך הצעיר בדיקה, ולה פתעתו גילה כי דבריו של נציג השי רות אינם נכונים, וכי במועד השיחה לא נאסרה הכניסה לעיר לצורך שירו תי תקשורת. למרות זאת, הוא המתין בסבלנות במשך שבועיים, עד שנמסר לו על ידי פיקוד העורף כי אין מני עה להיכנס לבני ברק, וכי העיר אינה נחשבת עוד לאזור מוגבל.

לאחר שפנה שוב לחברת הסלולר בבקשה לקבל את כרטיס הסים באמ צעות שליח, הוא נתקל בנציגת שי רות שלמרבה פליאתו, חזרה גם היא ואמרה לו כי לא ניתן להוציא שליח לבני ברק. כששאל מדוע, ענתה: "בני ברק קורונה".

עקב כך החליט האיש להתקשר לחברה שוב באותו היום - אך הפעם הציג את עצמו כמי שגר בדיר אל אסד, שבאותה עת הוכרזה כאזור מוגבל, שאל אם אפשר לשלוח אליו שליח, ונענה בחיוב על ידי נציגת השירות.

אליו לבני ברק סופק הסים הכשר בסופו של דבר רק לאחר שבועיים, בע קבות פניותיו אל החברה. לפיכך הוא פנה לסיוע המשפטי במשרד המשפטים, וזה הגיש תביעה נגד חברת התקשורת על סמך חוק איסור הפליה במוצרים ובשירותים.

התוצאה: במסגרת הסכם פשרה שקי בל תוקף פסק דין בין עו"ד עידן אדרי, נציג הסיוע המשפטי, לבין חברת הס לולר, הוסכם כי זו תפצה את התובע ב 7,000 שקלים - בתוספת זיכוי של 750 שקלים ומכתב התנצלות.

 ?? ?? במוקד המחלוקת: ההבדל בין סגר לבין אזור מוגבל. בני ברק, 2020 צילום: קוקו
במוקד המחלוקת: ההבדל בין סגר לבין אזור מוגבל. בני ברק, 2020 צילום: קוקו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel