Israel Hayom

האימפריה מכה שוב

בסוף השבוע התקיים בקליפורניה כנס של מעריצי "מלחמת הכוכבים" ● בין שלל התחפושות הצבעוניות הגיעו גם כוכבים אמיתיים כמו הריסון פורד ויואן מקגרגור לקדם סרטים חדשים

- דודי כספי, לוס אנג'לס

בסוף השבוע ננעל כנס "סטאר וורז סלבריישן" ‪Star Wars")‬ ("Celebratio­n בעיירה אנהיים שבדרום קליפורניה, ליד דיסנילנד, בהשתתפות עשרות אלפי מעריצי סרטי "מלחמת הכו כבים" מחופשים לדמויות החביבות עליהם מהיקום הקולנועי שיצר הבמאי ג'ורג' לוקאס לפני 45 שנה.

מדובר בכינוס ה 14 במספר, והראשון זה שלוש שנים בשל הקורונה. התזמון הפעם הותאם לקידום התכנים החדשים של יקום "מלחמת הכוכבים", שעולים בשירות הס טרימינג דיסני פלוס )שבעוד שלושה שבו עות עומד להגיע לישראל(. בראש הקי דומים עמדה הסדרה החדשה והמסקרנת "אובי וואן קנובי" בכיכובו של יואן מקג רגור, שחוזר לדמות המאסטר ג'דיי שגילם בטרילוגיית הפריקוול שיצאה בתחילת שנות האלפיים. מדובר בדמות שבטרילו גיה המקורית מהסבנטיז גילם אותה אלכס גינס. בכנס הוקרנו בבכורה עולמית שני הפרקים הראשונים של הסדרה, יום לפני שעלו בדיסני פלוס בסוף השבוע.

במפגש עם מעריצים בכנס אמר מקג רגור כי "זה מאוד מיוחד לחזור לגלם את הדמות אובי וואן קנובי. בשנים האחרונות הרגשנו את האהבה לטרילוגיית הפריק וולים שיצרנו, והיתה לכך השפעה עצו מה על ההחלטה שלנו להרים את הסד רה". על הבמה לצידו ישב השחקן היידן כריסטיאנסן, שגילם באותה טרילוגיה את אנאקין סקייווקר, מי שלימים נודע בתור דארת' ויידר האימתני. כריסטיאנסן הוסיף כי "זה מסע נהדר לקחת מחדש את הד מות ולהביא אותה למקום שונה, אפל יותר ומרוסק".

הפאנל המרכזי בכנס הסתיים במחווה מוזיקלית למלחין האגדי ג'ון וויליאמס, שחתום על נעימות אייקוניות מסרטים כמו "מלחמת הכוכבים", "מלתעות", "פארק היורה" ו"אינדיאנה ג׳ונס". וויליאמס חגג לפני שלושה חודשים יום הולדת ,90 וב כנס התרגש לשמוע את הקהל שר לו בס פונטניות ‪."Happy Birthday to you"‬ וויליאמס זכה ב 25 פרסי גראמי ובחמי שה פרסי אוסקר, והיה מועמד לא פחות מ 52 פעמים )שני רק לשיאן המועמדויות לאוסקר, וולט דיסני(. ברגע השיא בפאנל, כאשר וויליאמס ניצח על המקהלה שני גנה את מיטב להיטיו, עלה לבמה במפ

תיע הריסון פורד, מי שגילם את אינדיאנה ג'ונס ואת האן סולו ב"מלחמת הכוכבים".

"זהו עונג גדול עבורי להיות כאן וכבוד מיוחד לברך את ג'ון לרגל יום הולדתו ה ,"90 אמר פורד, שהגיע לכנס כדי לקדם את הסרט החמישי בסדרת סרטי "אינ דיאנה ג'ונס", שעתיד לעלות לאקרנים ביוני .2023 "סיפרתי לג'ון בהזדמנות קוד מת שהמוזיקה שהוא יצר מלווה אותי לכל מקום שאליו אני הולך, וזה מאוד משמח אותי. אפילו ניגנו את הנעימה הזאת ברמ קולים בזמן שעברתי בדיקת קולונוסקופ­ייה לאחרונה, ועברתי בהצלחה".

בכנס קודמה גם הסדרה "אנדור", שת עלה באוגוסט בדיסני פלוס ובמרכזה קפטן קסיאן אנדור, שהופיע בסרט "רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" מ .2016 את אנ דור מגלם השחקן המקסיקני דייגו לונה )"נרקוס: מקסיקו"(. עוד סדרות שקודמו בכנס: סדרה תיעודית שתעניק הצצה אל מאחורי הקלעים של מחלקת האפקטים המיוחדים של חברת לוקאס פילם, וכן סדרה עתידית, ‪,"Skeleton Crew"‬ על חבורה של נערים אבודים בגלקסיה שמ נסים למצוא את דרכם הביתה. את צוות השחקנים יוביל ג'וד לאו.

 ?? ?? באי הכנס להיות פרינסס ליאה הריסון פורד עושה מחווה
באי הכנס להיות פרינסס ליאה הריסון פורד עושה מחווה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel