Israel Hayom

ליברפול, לאן?

המייטי רדס היו קרובים לעונה מושלמת, אבל בסופו של דבר הניפו שני תארים שהביאו ניחומים, לא איחולים ● יורגן קלופ כבר הצהיר: "אני מציע לאוהדים שלנו לרכוש כרטיסים לגמר הבא באיסטנבול"

- דור הופמן

כשליברפול ניגשה לסכם את העונה שלה, היא נתקלה במש וואה המבלבלת שיצרה במו רגליה. שני תארים מתוך ארבעה שעמדו על הפרק הם מאזן נאה לכל הדעות, אבל במקרה שלה - המשקל הסגולי של התארים שבהם לא זכתה גדול הרבה יותר מזה של אלה שהניפה.

עם כל הכבוד לגביע הליגה ול גביע האנגלי, את התחושה הסופית קבעו הפספוסים במאבק האליפות מול מנצ'סטר סיטי וההפסד לריאל מדריד בגמר ליגת האלופות. ליברפול נות רה עם הרבה גאווה על המסע שעשתה לאורך עונת ,21/22 אבל עם לא פחות אכזבה על כך שהמסע הוליד כל כך מעט ביחס לפוטנציאל שהיה לו.

זמן הוא עניין משמעותי עכשיו. רק לפני שבועיים ליברפול עדיין היתה על המסלול לזכייה היסטורית בקוואדרופל )ארבעה תארים בעונה אחת(, ובתוך 14 ימים של מאבקים אדירים נותרה עם שני התארים שמביאים איתם ניחומים ולא איחולים. הקבוצה של קלופ היתה כל כך קרובה, הכל קרה כל כך מהר, וכעת נשאלת השאלה: איך מתרוממים מדבר כזה לקראת העונה הבאה? "יש לי תחושה טובה שנחזור לכאן. השחקנים שלי תח רותיים, ובעונה הבאה תהיה לנו קבוצה טובה מאוד", הבטיח הגרמני, ושלח מסר: "הגמר בשנה הבאה באיסטנבול? אז אני מציע לאוהדים שלנו להזמין כרטיסים".

תקדימי העבר מלמדים שכדאי להק שיב לקלופ. לאחר ההפסד לריאל בגמר 2018 מיהר המנג'ר להרים את שחקניו ולהבטיח שיחזרו לגמר ויזכו בגביע. שנה לאחר מכן האדומים אכן ניצחו את טוט נהאם .0:2 בין שלל האיכויות שלו קלופ הוכיח שהוא גם יודע ללמוד מהפסדים.

את מה שלמד מההפסד הנוכחי לריאל ומהאכזבה במאבק האליפות, ינסה קלופ לתקן כבר בעונה הקרובה. את החוזה כבר האריך, ובשבוע שעבר הודה שהסגל יעבור טרנספורמצי­ה. פאביו קרבאליו הגיע מפולהאם, ולפי דבריו של המנג'ר, להארווי אליוט ולקרטיס ג'ונס יהיה תפ קיד מרכזי יותר בעתיד המועדון. סביר להניח ששחקנים נוספים יגיעו, וזה הכ רחי לנוכח העזיבה של דיבוק אוריגי, העובדה שג'יימס מילנר יהפוך לשח קן חופשי וחוסר הוודאות לגבי אלכס אוקסלייד צ'מברליין וטקומי מינאנימו.

אתמול צצו דיווחים על כך שסאדיו מאנה הודיע לחבריו לקבוצה שבכוונתו לעזוב, ובמקרה כזה יידרש חיזוק מש מעותי להתקפה. בכל מקרה, יש רושם שקלופ נחוש שלא לתת לדכדוך העכש ווי לחלחל לקראת מה שמחכה בהמשך. ליברפול נפרדת מהעונה הזאת בתחושת החמצה אדירה - לטיבו קורטואה חלק גדול בכך - אך גם בתחושה שיש לה בידיים משהו טוב שצריך לשמר.

 ?? ?? קלופ והנדרסון צילום: אי.פי.אי
קלופ והנדרסון צילום: אי.פי.אי
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel