Israel Hayom

עם הגב לי ם

אם יש קבוצה שיכולה להפוך פיגור 1:0 לניצחון בסדרה של הטוב מ ,3 זו הפועל ירושלים ● השאלה היא אם הפן המנטלי לא יכביד עליה הערב בחולון, במשחק שאין ממנו דרך חזרה

- יעקב מאיר

רק עשר קבוצות יצאו במהלך ההיסטוריה מפיגור 1:0 לניצ חון 1:2 בסדרת פלייאוף בשיטת הטוב מ .3 הפועל גלבוע/גליל היא היחידה שעשתה זאת ב 20 השנים האחרונות, ברבע הגמר של עונת 2019/2020 על חשבון הפועל חולון.

הפועל ירושלים תעלה הערב לפרקט בהיכל טוטו בחולון, כשהיא גם צריכה למחוק את הפיגור בסדרה, וגם להתמו דד מול הסגולים החזקים שניצחו בכל ארבעת משחקיהם עד כה בפלייאוף העונה - שלושה מהם בצורה משכ נעת ביותר.

תוסיפו לזה את האוהדים הפנאטיים של חולון, שחטפו את כל הכרטיסים למשחק, ואת הלחץ המנטלי - הפסד שיסיים עבור יותם הלפרין ושחקניו את העונה מוקדם מהצפוי.

אף שהסיכויים נגדה, אם יש קבוצה שיכולה לצאת מהבור הזה זוהי הפועל ירושלים. איבוד הביתיות כבר במשחק הראשון הוא דבר מוכר לה, והיא היחי דה מאז שנת 2014 שהפכה 1:0 ביתי לניצחון בסדרה של הטוב מ .5 היא אף עשתה זאת פעמיים. עם זאת, לעשות זאת בסדרה של הטוב מ ,3 ועוד מול יריבה איכותית ומנוסה כמו זו שתא רח אותה הערב, זה כבר סיפור אחר לחלוטין. להזכירכם, גם ברבע הגמר ירושלים נראתה רע במשחק הראשון והפסידה בבית לגלבוע/גליל, אבל אז היריבה היתה פחות איכותית וגם בסגל חסר. מעבר לכך, מובן שהיו לה יותר הזדמנויות לתקן )סדרה של הטוב מ ,(5 בניגוד להפעם.

מה שצריך להדאיג את אנשי ירוש לים הוא הפריכות המנטלית שהפגי נו השחקנים בשני משחקי להיות או לחדול שבהם השתתפו השנה: משחק 3 ברבע גמר הפלייאין מול פרומיטיי בליגת האלופות, וברבע גמר גביע המ דינה מול הפועל ת"א. בשני המקרים היא הפסידה וסיימה את דרכה במפעל מוקדם. הפועל ירושלים כבר ניצחה העונה בחולון בסיומו של משחק דרמטי, ובהחלט יש לה את הכלים המקצועיים כדי לעשות זאת שוב ולהחזיר את הס דרה למשחק שלישי ומכריע בארנה ביום חמישי.

"היינו כבר העונה בסיטואציה של הדחה. חלק מהשחקנים שלנו שיח קו במעמדים גדולים, והם מבינים את חשיבות המשחק", אמר הלפרין, "כולם אצלנו יודעים ומבינים שאין דרך חזרה. הוכחנו השנה כבר ברגעים קשים של לחץ שאנחנו יכולים לבוא ולעשות משחק טוב ולנצח".

בדרך של כספי ואבדיה

זימון יוקרתי: הכישרון הצעיר עופרי נווה ישתתף בשבוע הבא במחנה כדו רסל ללא גבולות שמארגנים ה NBA ופיב"א במילאנו. נווה בן ה ,17 כוכב קבוצת הנוער של מכבי ת"א, יצטרף לרשימה יוקרתית של כוכבי הליגה הטובה בעולם ויורוליג ששיחקו במה לך השנים במחנה, ובהם מארק גאסול, פסקל סיאקם, דנילו גלינארי, ג'ואל אמביד, יונאס ולנצ'יונאס, ניקולאס באטום, אל הרפורד ואנדריי קירילנקו. שיחקו שם גם כוכבים ישראלים כמו עומרי כספי ודני אבדיה, שאף נבחר למצטיין של המחנה ב 2018 וקיבל את התואר היוקרתי מידי מאמנה האגדי של סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ'. גם גלעד לוי שיחק שם, ב ,2019 ונבחר לשחקן המשתפר של המחנה.

נווה, המיוצג על ידי סוכנו יובל שחם מסוכנות השחקנים ,Uvision נחשב לאחד השחקנים המבטיחים ביותר בכדורסל הישראלי. באמצע העונה האחרונה הוא נבחר לחמישיית טורניר היורוליג לנוער, וייתכן שבקיץ ישחק עם נבחרת הנוער באליפות אירופה עד גיל .18

 ?? ?? בריימו בצבת חולונית. הלחץ ישחק תפקיד מרכזי צילומים: דני מרון, אתר פיב"א
בריימו בצבת חולונית. הלחץ ישחק תפקיד מרכזי צילומים: דני מרון, אתר פיב"א
 ?? NBA ?? עופרי נווה. חולם
NBA עופרי נווה. חולם
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel