Israel Hayom

כך הפכה אור יהודה לעיר מובילה בפיתוח

-

לא להאמין איך אור יהודה משנה את פניה: הקמה של שתי שכונות חדשות (אחת מהן כבר החלה להתאכלס), קידום פרויקטים רבים להתחדשות עירונית, טיפול אינטנסיבי ושדרוג התשתיות בשכונות הוותיקות, וגולת הכותרת – מתחם התעסוקה והמסחר ‪,O PARK‬ הדבר הגדול החם הבא

כל מי שמסתובב ברחובות אור יהודה של 2022 אינו יכול שלא לשים לב: משהו טוב קורה פה. העיר מצויה בתנופת פיתוח אדירה שניכרת בכל פינה – היא מתחילה להגשים, צעד אחר צעד, את חזונה של ראש העירייה, ליאת שוחט, להציב את אור יהודה בשורה אחת עם הערים המובילות בגוש דן. לא עוד פרבר שינה מנומנם לצד שכנותיה המבוקשות והתוססות, אלא עיר המצויה בעיצומה של מהפכת נדל"ן אמיתית שתשנה את פניה ללא הכר.

בית בפארק: קצב מסחרר

לפני מספר חודשים החלה להתאכלס שכונת בית בפארק, שבה יתגוררו 3,000-כ משפחות. הקמת השכונה היא חלק מהסכם הגג שנחתם בשנת 2017 בין העירייה למדינה. בית בפארק החלה להתאכלס למרות פרק הזמן הקצר שעבר מאז זכו דייריה בהגרלת מחיר למשתכן, כשלוש שנים בלבד - שיא ברמה הארצית. הדיירים החדשים נהנים מתכנון מוקפד ואיכותי, כאשר בנייני השכונה נבנו מתוך תפיסה חדשנית. עם התקדמות האכלוס ייבנו שדרה ירוקה מרכזית, גינות ופארקים, לצד נחל ושבילים להולכי רגל ואופניים. כבר כיום כוללת השכונה מבני חינוך ראשונים – בית ספר יסודי, מתחם גני ילדים ומתחם מעונות, ובדרך עתידים לקום שלל מבני ציבור וחינוך, מרכזי מסחר ופנאי וכלל השירותים הנדרשים. נכון להיום, כאלף דירות כבר אוכלסו.

נווה איילון: עבודות אינטנסיביו­ת

לא רחוק מבית בפארק מוקמת בימים אלו שכונת נווה איילון, בקרבת נחל איילון. בנוסף 2,500-ל יחידות הדיור שיוקמו בה, ניתן יהיה למצוא בה יחידות דיור מוגן ודיור המיועד לסטודנטים. תוכנית השכונה כוללת רשת שבילים ירוקים, קאנטרי קלאב ופיתוח אינטנסיבי בפארק נחל איילון, שיכלול שימושים לפעילות פנאי, תרבות וספורט. העירייה עובדת בשנה האחרונה על הקמת התשתיות לקראת תחילת הקמת השכונה. מסתמן כי זו הולכת להיות פנינה של ממש, בעיקר בשל המיקום האטרקטיבי שלה.

השכונות הוותיקות: שדרוג מסיבי

בשכונות הוותיקות מתבצע פיתוח סביבתי, שדרוג השטחים הציבוריים ופיתוח נופי, אך לא פחות חשוב מכך – מתבצע שדרוג מאסיבי של רחובות העיר וכן חידוש התשתיות התת-קרקעיות והתשתיות העיליות. בימים אלו עומלת העירייה על הקמת מובלי ניקוז בעלות של 80-כ מיליוני שקלים, שיאפשרו מעבר חלק ואיכותי של מי הגשמים, זאת על מנת למנוע הצפות בימי החורף, בוודאי על רקע משבר האקלים הפוקד אותנו. כמו כן, הוקמו וגם כיום מוקמים מבני ציבור, חינוך, תרבות ודת חדישים ויפים ברחבי העיר.

מתחם הכלנית: התחדשות עירונית

באור יהודה מקודמות תוכניות התחדשות עירונית בקנה מידה מהגדולים בארץ. הפרויקט הראשון הוא של מתחם הכלנית, כאשר לפני כחודשיים נהרס הבניין הראשון במתחם, ושאר הפרויקטים נמצאים ממש מעבר לפינה. גולת הכותרת היא תוכנית ההתחדשות של השכונות הדרומיות, הנמצאות בקו ראשון לנתב"ג. כיום מקודמת בוותמ"ל תוכנית ההתחדשות שצפויה להיות מאושרת כבר בשנת 2023 והיא נוגעת 2,200-ל משפחות בעיר, כאשר את דירותיהן הישנות יחליפו 10,000-כ יחידות דיור חדשות שייבנו בעשור הקרוב. המאפיין הייחודי של תהליך ההתחדשות העירונית באור יהודה הוא ליווי חברתי רגיש וקשוב לתושבים הוותיקים שבתיהם נהרסים, כל זאת כדי לפנות מקום לבניינים החדשים. מתחם ‪:O PARK‬ הדבר הבא באור יהודה נושאים עיניים אל העתיד, וזה ללא ספק מצוי בפארק בתעסוקה. בימים אלו הסתיים שלב ב' של שיווק פארק העסקים, הפנאי והבילויים ‪,O PARK‬ והביקוש מרקיע שחקים. הפארק ממוקם על צירי התחבורה המרכזיים של מדינת ישראל, ממש בכניסה המערבית העתידית לנמל התעופה. כמו כן, באור יהודה מתוכננת התחנה המאספת היחידה של מתחם תעסוקה ענק. ‪O PARK‬ (הדמיה: בר אוריין אדריכלים) המטרו לנתב"ג וכן שלל תחנות של הקו הסגול ברכבת הקלה. המתחם משתרע על פני למעלה ממיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר לחברות הייטק וביו-טק מובילות, חברות עם זיקה לנתב״ג, חברות ממשלתיות, חברות פיננסיות, בנקים, קניונים, מתחמי עסקים שיתופיים, אזורי גרין-טק ומרכזי בילוי פנאי ותרבות. לכל אורך המתחם יוקם פארק ענק שישתרע על למעלה 600-מ דונמים בסמוך לנחל איילון, ויהווה מרכז בילוי, פעילות ותרבות לתושבים מבית ומבחוץ.

 ?? ??
 ?? בית בפארק. צילום: דוברות אור יהודה ??
בית בפארק. צילום: דוברות אור יהודה
 ?? ליאת שוחט. צילום: ראובן קופיצ'נסקי ??
ליאת שוחט. צילום: ראובן קופיצ'נסקי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel