Israel Hayom

אשדוד: בית ישראלי

מחזון למציאות: בשנה האחרונה נכנסה אשדוד להילוך גבוה של ביצוע וקידום מכרזים ופרויקטים הקשורים ליישום הסכם הגג בעיר. במסגרת ההסכם, עליו חתמה אשדוד עם המדינה ונחשב לגדול ביותר בארץ, יתווספו אלפי יחידות דיור ואלפי מ"ר למסחר ולתעסוקה והפרויקטים כבר מעוררים עני

- בשיתוף עיריית אשדוד

באשדוד, העיר השישית בגודלה בישראל, מתגוררים כרבע מיליון בני אדם. עם האצת הגידול הדמוגרפי, ההתחדשות העירונית ומימוש תוכנית הסכם הגג, שעליו חתם ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, עם משרד השיכון, עתידה העיר לצמוח ולחצות את רף 300 אלף תושבים. עשרות אלפי יחידות דיור יוקמו ברחבי העיר, לרבות רובע חדש ושכונה חדשה, כאשר מחציתן ייועדו לזכאי משרד השיכון. את ביצוע הסכם הגג בפועל מרכזת מנהלת הסכם הגג בראשות אייל דוידוביץ'.

רובע חדש: פארק לכיש

פרויקט הדגל של הסכם הגג באשדוד הוא רובע פארק לכיש אשדוד, שעל פי התכנון ייבנו בו 2,700 יחידות דיור. ברובע החדש עתידה להיבנות גם קריית ספורט מודרנית, הכוללת אצטדיון כדורגל עם 20 אלף מקומות ישיבה, היכל כדורסל ובריכת שחייה אולימפית. הרובע ייבנה לאורכו של נחל לכיש, אחד מסמליה של העיר. הקבלן אורון תשתיות החל לאחרונה בביצוע עבודות שלב א' של התשתיות בהיקף של 45 מיליוני שקלים. שישה יזמים זכו עד כה במכרזים של רמ"י ברובע פארק לכיש, הראשון מהם הוא "עמרם אברהם", שיבנה כשליש מהדירות 1,028( יחידות דיור) על שטח של 29 דונם. לצד התכנון לדיור בר השגה, לאחרונה נסגר מכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) - מכרז מקוון לזכויות חכירה בארבעה מגרשים, שייועדו לתעסוקה ברובע החדש. על פי המכרז, הסך הכולל של עלויות הפיתוח בגין מגרשים אלו עומד על 100-כ מיליוני שקלים. המתחם החדש עתיד להוסיף אלפי מקומות פרנסה לתושבים.

שכונה חדשה: "בית בשדרה"

לא רחוק מרובע פארק לכיש עתיד לקום מתחם חדש בשם "בית בשדרה". המתחם יקום על שטח של מגרש האימונים לכדורגל, שעבר למקום חלופי בעיר. במסגרת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל נבחרו היזמים רמי צרפתי וחברת שרבט להקמתן של 692 יחידות דיור בשכונה החדשה. עבודות הפיתוח והתשתיות ברחוב ז'בוטינסקי כבר הושלמו במסגרת עבודות של העירייה שבוצעו במקום, והמגרשים מוכנים לתחילת ביצוע.

תכנון הרובעים דרומיים

אחד הפרויקטים הגדולים שמיועדים להיבנות במסגרת הסכם הגג הוא פרויקט הרובעים הדרומיים החדשים, שייבנו מזרחית לרובעים י"ג וט"ז. בפרויקט מתוכננות להיבנות 8,100-כ יחידות דיור לצד בתי ספר, מוסדות ציבור, מסחר ותעסוקה, כאשר תמהיל הדירות יורכב מדירות קטנות, בינוניות וגדולות. כחלק מקידומה קיימו עיריית אשדוד, מנהלת הסכם הגג והיחידה לתכנון אסטרטגי, מפגש חשיפה ושיח לתושבים, שבמסגרתו הוצגה חשיבותה לטובת העיר אשדוד, כחלק ממתן פתרונות דיור לזוגות צעירים ולמשפרי דיור. בתוך כך, כחלק מההיערכות לתוספת יחידות דיור אלו, עיריית אשדוד נמצאת בשלב של תכנון כביש חיבור דרומי חדש לעיר, שיתחבר גם לכניסה/יציאה חדשה מהעיר באזור מחלף אמונים. נכון להיום, יש לאשדוד שתי כניסות עיקריות בלבד. הכביש החדש אמור לתת מענה לחיזוק הקשר של העיר דרומה, ולקשר של הדרום והמרחב הסובב על העיר אשדוד.

דירות לשכירות והשקעה ברובעים

הסכם הגג באשדוד כולל גם דיור לשכירות ארוכת טווח במסגרת מכרזים של משרד השיכון ו"דירה להשכיר": 440 יח"ד ברובע י"ג 179-ו יח"ד ברובע פארק לכיש. בשנה החולפת קיבלה מנהלת הסכם הגג הרשאות לתכנון וביצוע עבודות שיקום ושדרוג לתשתיות ומבני ציבור בעלות של 16-כ מיליוני שקלים ברובעים הוותיקים והרשאה 20-ל מיליוני שקלים לביצוע תשתיות. במנהלת הסכם הגג ובעיריית אשדוד מציינים שהפרויקטים מקודמים ביתר שאת עם השותפים לדרך: משרד השיכון, רמ"י והגורמים הרלוונטיים בעירייה, בראשם ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, על מנת לסייע למשפחות רבות להקים את ביתן באשדוד.

 ?? ?? בית בשדרה - מתחם מעורב למגורים, תעסוקה ומסחר. הדמיה: גורדון אדריכלים.
בית בשדרה - מתחם מעורב למגורים, תעסוקה ומסחר. הדמיה: גורדון אדריכלים.
 ?? ?? הדמיה: ארי כהן. רובע פארק לכיש.
הדמיה: ארי כהן. רובע פארק לכיש.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel