Israel Hayom

סמל בניית הארץ

מהו הסמל הלאומי שבחרו העמלים בבניית הארץ, זה המעורר עבורם הזדהות וזיקה ישראלית? מהגשמת חזון בן גוריון עד פרויקטים פורצי דרך בני ימינו / עופר פטרסבורג

-

משואה לתקומה / ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר

"הסמל שלי הוא מסלול ההנצל חה 'משואה לתקומה' הממוקם בנתניה וכולל אנדרטאות ומול נומנטים הקשורים קשר עמוק לתהליך עצמאותה של מדינת ישראל. המסלול משלב סיור בקרון רכבת גרמני אותנטי שמספרו 12246 ששימש להובלת יהודים אל מחנות ההשמדה והאנדרטה הלאומית לניצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית, המהווה מחווה של הצדעה לחיילי וחללי הצבא האדום שעצרו בגופם את מאורעות מלחמת העולם השנייה. האנדרטה מעוצבת כמל בוך שמסתיים ביציאה אל המרחב הפתוח ובמרכז מתנל שאות לשמים זוג כנפיים, כסמל של תקווה ושלום".

עושים קולנוע / ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ

"קולנוע אורות בשכונת ג' בעיר אשר הוקם בשנת 1960 ביוזמת אנשי עסקים מקומיים, האחים הלל ושמעון פלצ'נסקי ובתכנון האדריכל חתן פרס ישל ראל, יעקב רכטר. הקולנוע פעל במשך 30-כ שנה ורבים מתושבי העיר בילו בו את זמנם. מלבד היותו מקור לבילוי ותרבות, הקולנוע נחשב גם לאייקון אדריכלי ייחודי וחלק מזרם האדריכלות הברוטליל סטית שאפיינה מבנים רבים שהוקמו בבאר שבע. לאחר סגירתו הוא נותר נטוש, אך לאחרונה יזמנו בעירייה תוכל נית התחדשות עירונית במתחם שבמסגרתו ייהרסו שני שיכוני רכבת וייבנו 20 בנייני מגורים וייעשה במקום פיל תוח ציבורי. מבנה הקולנוע, יעבור הליך שימור ויהפוך למוקד ציבורי משמעותי במרכז השכונה, כנכס צאן ברזל בתרבות העירונית והלאומית".

בית העם המיתולוגי / ראש העיר ירושלים, משה ליאון

״היכל התרבות המחודש ׳בית העם׳ אשר נחנך לאחרונה בלב ירושלים לאחר שיפוץ עמוק ונל רחב. המתחם ייחודי ומשלב את בית העם המיתולוגי, המחדש את ימיו כקדם והפך לבית תרל בות לתושבי העיר, שם כזכור, התקיים לפני 60-כ שנה משפט אייכמן ועל-כן הוצב מיצג המאזכר את המאורע. במסגרת השיפוץ הוחזר הלוגו המיתולוגי "בית העם" אשר היה קיים בחזית המבנה, לאחר 40-כ שנה של היעדרות״.

אין לנו ארץ אחרת / ראש העיר מודיעיןמכב­ים-רעות ויו״ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס

״בחנוכה האחרון פתחנו לראל שונה את 'מוזיאון מורשת החל שמונאים מאז ועד היום', שעל בורי הוא סמל ותמצית למבנה הכי ישראלי שיש. המוזיאון נע בציר זמן בין עבר, הווה ועתיד. משפחת החשמונאים, שהובילה את המרד המפורסם לפני 2,200-כ שנים מתוך כמיהה לחירות, תקווה ושחרור מכל בלי שעבוד השליט הזר. כל אלו מומחשים במוזיאון החדש והייחודי, שחושף אוצרות ותגליות עם ערך ארל כיאולוגי שחלקם התגלו על-ידי תלמידות ותלמידי העיר, והם מהווים מקור לגאווה לאומית ובינלאומית למדינת ישראל".

״מצאנו מים בבאר״ / ראש העיר ראשון לציון, רז קינסטליך

"החלוצים הראשונים שהגיעו למושבה הקטנה התמודדו עם מצוקת מים קשה, וידעו כי על מנת להפריח את העיר עליהם להשיג מקור מים. במשך חודל שים רבים ולמרות הקשיים הם עמלו רבות עד שנשמעה הקריאה "מצאנו מים" בבאר. הסיל פור מסמל את זיקוק הרעיון הציוני ואת רצון המתיישבים הראשונים להפוך את ראשון לציון ממושבה קטנה לעיר פול רחת ומלאת אפשרויות. מאז, הפכה העיר ראשון לציון למל טרופולין שמהווה מוקד משיכה בולט, ולעיר עם מגוון אפשל רויות. כיום באר המים על שם 'יוסף פיינברג', הוא מרכז תיירותי וחלק ממוזיאון ראשון לציון״.

לבנות כמה שיותר / ראש העיר אור יהודה, ליאת שוחט

"סמל בניית הארץ שלי הוא הקמת שכונות 'בית בפארק' ו'נווה איילון' בעיר. פשוט מרל חיב את הלב לראות בכל פעם את שדות המנופים שעובדים מסביב לשעון כדי להקים עוד ועוד דירות שיסייעו לתושבים שלנו ולאזרחי מדינת ישל ראל להגיע לבית משלהם. על רקע משבר הדיור החמור אני חושבת שהפיתרון הראשון והמרכזי הוא לבנות וכמה שיותר. לשמחתי הרבה אנו מאכלסים בשכונת בית בפארק 3,000-כ יחידות דיור שמספקות מענה משמעותי תוך פרק זמן אפסי לכל כך הרבה משפחות".

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel