Israel Hayom

סעודיה: עלייה בתמיכה בנורמליזצי­ה

דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": סקרים העלו כי יותר צעירים סעודים תומכים ביחסים דיפלומטיים עם ישראל ● בכיר סעודי על דחיית ביקורו של ביידן: "וושינגטון צריכה להשיב לבקשות ריאד"

- שחר קליימן ותמיר מורג

דחיית ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בסעודיה לחודש הבא קשורה לצורך של וושינגטון להשיב על הדרישות של ריאד, כך הבהיר חבר במועצת השורא הסעודית, איבראהים אנחאס, לערוץ מקומי.

איש הדת הסעודי, החבר בגוף המייעץ לבית המלוכה, הגיב בתחילת השבוע לשאלה בנוגע לדיווחים בארה"ב על דחיית ביקור ביידן במזרח התיכון לחודש הבא.

לדברי א־נחאס, "הדחייה היא עד להשלמת המענה לבקשות הסעודיות. מתבצעים הסדרים בהתאם לאינטרסים של הממלכה ושל האזור. העניין המרכזי הוא לשרת את הביט

חון, השלווה והיציבות באזור".

בתוך כך, ב"וול־סטריט ג'ורנל" פורסם כי סעודיה מרחיבה את השיחות החשאיות עם מנהיגים ישראלים. כפי שפורסם אתמול ב"ישראל היום", בעיתון האמריקני צוין כי ריאד וירושלים מנסות להגיע להסכם שעשוי להרחיב את אישורי הטיסות של החברות הישראליות במרחב האווירי של סעודיה בתמורה לריבונות במצרי טיראן.

אנשים שתודרכו לגבי השיחות מסרו ל"וול־סטריט ג'ורנל" כי סעודיה נוקטת את הצעדים האלה מכיוון שהיא רואה תמיכה גוברת בציבור הסעודי לקשרים עם ישראל.

הדיווח התייחס גם לביקורו האחרון בוושינגטון של הנסיך הסעודי ח'אלד בן סלמאן, אחיו של יורש העצר מוחמד בן סלמאן. לפי הדיווח, הנסיך אמר בשיחות פרטיות כי סקרים אחרונים הראו שינוי מכריע לטובת יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ובמיוחד בקרב סעודים מתחת לגיל .30

גורמים המעורבים במאמצים מסרו לעיתון האמריקני כי כינון יחסים די

פלומטיים רשמיים הוא במרחק שנים, אך הצעדים יכולים להאיץ את המאמצים ארוכי הטווח לנורמליזצי­ה.

המגעים בין ירושלים, וושינגטון וריאד נמצאים בשלבים מתקדמים, אולם טרם הושגו הסכמות סופיות לגבי הפרטים. ככל הנראה דחיית ביקורו של ביידן באזור, מהמועד המקורי בסוף יוני לחודש הבא, קשורה ברצון להשיג סיכום כולל בין שלוש המדינות, ורק אז לצאת ל"סיבוב ניצחון" דיפלומטי של הנשיא.

 ?? ?? בן סלמאן. מחכה לארה"ב
בן סלמאן. מחכה לארה"ב
 ?? צילום:אי.אף.פי ?? "ישראל היום", אתמול
צילום:אי.אף.פי "ישראל היום", אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel