Israel Hayom

דרמה בבריטניה: ג'ונסון שרד את הניסיון להדחתו

אחרי סופ"ש של חגיגות: לילה מתוח בממלכה המאוחדת ● ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ניצח בהצבעת אי אמון נגדו שערכו חברי סיעתו ● עדכונים באתר

- אלדד בק

תמו החגיגות המלכותיות, חזרו הדרמות הפוליטיות: בעוד בריטניה מתאוששת מהט קסים ומהאירועים לציון 70 שנה להכתרתה של המלכה אליזבת השנייה, הוכרז על מרידה בשורות המפלגה השמרנית נגד ראש הממשלה בוריס ג'ונסון.

לפחות 54 חברי פרלמנט שמר ניים חתמו על מכתב הקורא לג'ונסון להתפטר ומחייב את סיעת השמרנים לערוך הצבעת אמון ברה"מ. הצבעה זו נערכה אמש. הצעת אי אמון ברה"מ יכולה לעבור ברוב של 180 צירים מבין 359 חברי הפרלמנט השמרניים. הליך ניסיון הדחה דומה הופעל ללא הצלחה נגד קודמתו של ג'ונסון, תרזה מיי, לפני ארבע שנים. עם זאת, חמי שה חודשים לאחר ששרדה את הצבעת האמון בסיעתה, התפטרה מיי מראשות הממשלה. הרקע למרידה בהנהגתו של ג'ונסון הוא פרשת ה"פארטיגייט" - המסיבות שנערכו בלשכתו של ג'ונסון בלונדון, חלקן בהשתתפותו, תוך הפרה מוחלטת של ההגבלות הרש מיות בתקופת סגרי הקורונה. פרשה זו גרמה לפגיעה קשה בתדמיתה הצי בורית של המפלגה השמרנית וגרמה לה לסדרת תבוסות בבחירות מחוזיות, בכלל זה במעוזים שמרניים.

יו"ר המפלגה השמרנית מסר לג'ונסון על קיום הצבעת האמון ביום ראשון בערב, בשלהי האירועים הח

גיגיים לציון 70 שנה להכתרת המל כה. למרות התמיכה הרחבה שממנה נהנה ג'ונסון בשורות הסיעה השמר נית, העריכו חברי פרלמנט שמרניים כי הצבעת האמון היא תחילת סוף הקריירה של ג'ונסון כראש ממשלה, גם אם ייצא ממנה בשלום.

במסגרת פרשת "פארטיגייט" נח קרו על ידי המשטרה הבריטית ועל ידי ועדת חקירה פקידותית כתרי

סר אירועים המוניים שנערכו בש נים 2020 ו 2021 בלשכת רה"מ בר חוב דאונינג ובמשרדים ממשלתיים אחרים, בניגוד מוחלט לאיסורים הרשמיים לקיים התכנסויות כאלו במסגרת המאבק במגיפת הקורונה. עשרות פוליטיקאים ופקידים, ובהם ג'ונסון ורעייתו, נחקרו על ידי מש טרת בריטניה על הפרת האיסורים ונקנסו על מעשיהם

"כוחנו באחדותנו"

ג'ונסון הופיע אתמול אחה"צ, לפני קיום הצבעת האמון, בפני חברי סיע תו במטרה לשכנע את רובם להעניק לו אמון מחודש ולדחות את הקריאה להתפטרותו. רה"מ הדגיש את הצו רך באחדות השורות במפלגה, כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפני אזרחי בריטניה, בעיקר במי שור הכלכלי. ג'ונסון הדגיש כי כוחה של המפלגה באחדותה, וכי בהנהגתו הצליחו השמרנים לרשום את הניצחון הגדול ביותר בבחירות כלליות מאז תקופתה של מרגרט תאצ'ר.

 ?? ?? כרזה הקוראת לג'ונסון להתפטר על רקע בניין הפרלמנט צילום: אי. פי.אי
כרזה הקוראת לג'ונסון להתפטר על רקע בניין הפרלמנט צילום: אי. פי.אי
 ?? ?? ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון, אתמול צילום: אי.פי
ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון, אתמול צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel