Israel Hayom

גאווה ודעה קדומה

סערה בכווית: שגרירות ארה"ב תמכה בלהט"ב ועוררה זעם ● צעירה כבר גרמה למבוכה במשרד החוץ אחרי סרטון ברשת ● "כפייה תרבותית על החברה שלנו"

- שחר קליימן

צעירה אחת מכווית, שהביעה תמיכה בקהילת הלהט"ב בח שבון האינסטגרם שלה, הצליחה לה כניס להיסטריה את השלטונות במ דינה הערבית.

האווירה היתה מתוחה בלאו הכי, לאחר שבתחילת החודש צייץ חשבון הטוויטר הרשמי של שגרירות ארה"ב בכווית לרגל חודש הגאווה.

"יש להתייחס לכל בני האדם בכבוד ובהגינות. צריך לאפשר להם לחיות ללא פחד, לא משנה מי הם או את מי הם אוהבים", נכתב בציטוט מדברי הנ שיא האמריקני ג'ו ביידן. לציוץ נוספה כמובן תמונה של דגל הגאווה.

כצפוי, המחווה לא התקבלה ברוח טובה בכווית. גורמים במדינה ביקרו בחריפות את השגרירות על "תמיכה בהומוסקסוא­ליות" ודרשו כי הדבר לא יקרה שנית. הגורמים אף האשי מו כי השגרירות הפרה אמנות שמ חייבות דיפלומטים לכבד את החו קים והתקנות של המדינה המארחת. יתר על כן, משרד החוץ הכוויתי זימן לשיחה את הממונה על היחסים בשגרירות כדי להביע מחאה.

"לא מכבדים"

אף על פי כן, הציוצים לא נמחקו מהרשתות החברתיות, והגולשים זעמו. אחד מחברי הפרלמנט במ דינה אף כתב כי "ההתנהגות הזאת בלתי מקובלת. שגרירויות זרות חייבות לכבד את הסדר הציבורי של כווית ואת הדת הרשמית שלה". גולשים אחרים האשימו את האמריקנים ב"כפיית התרבות החולה והמנוונת על החברה המוסלמית השמרנית שלנו".

זכויות הלהט"ב במדינה הערבית מו גבלות מאוד. הומוסקסואל­יות, למשל, אסורה על פי החוק ונושאת עונש של עד שבע שנות מאסר.

עם זאת, בשנה האחרונה ביטל בית המשפט לחוקה את העבירה של "חיקוי המין השני", ששימשה להעמדה לדין של טרנסים. ב 2007 שינה הפרלמנט את סעיף 198 בחוק העונשין כך שיהיה אפשר להטיל קנס או עונש של עד שנת מאסר לטרנסים, אך בית המשפט לחוקה קבע כי התיקון נוגד את החוקה וביטל אותו.

דיפלומטית לרגע

התקרית בקושי הספיקה לדעוך, ומהר מאוד הרשויות בכווית נתקלו במבוכה נוספת. סטודנטית כוויתית לרפואה החיה בלונדון פרסמה סר טון באינסטגרם, שבו הציגה את עצמה כדי פלומטית התומכת בז כויות הלהט"ב. "שמי אריאם מערפי ואני אישה כוויתית. אני מא מינה שכל בני האדם זכאים לזכויות אדם בסי סיות ולחיים בביטחון. זה דגל הגאווה, מפני שא פילו להט"ב זכאים לז כויות אדם בסיסיות ולחיים בביטחון. זה הד רכון הדיפלומטי הכוויתי שלי. אני אמשיך להגן על הזכויות של כולם". הסרטון כנראה הטריד את השלטונות שקיבלו פניות רבות, ובשישי פרסם משרד החוץ הכ וויתי הודעה: "הנערה לא משתייכת לקהילה הדיפלומטית הכוויתית ואינה פקידה במשרד החוץ. תוקף הדרכון שלה פג, והוא הושג בזמן שאביה עבד ברשות ממשלתית ליד השגרירות. האב סיים את עבודתו, ותוקף הדרכונים שלו ושל משפחתו פג".

אריאם הביעה חשש לביטחונה וק ראה לחבריה למחוק את ההתכתבויות איתה מחשש לריגול. עם זאת, היא הק פידה לשמור על חוש ההומור ולגלגה על הממשלה שהתעלמה מפוסטים שלה בדבר אלימות במשפחה, אך הוציאה הודעה רשמית מפני שהצהירה שכל בני האדם זכאים לחיות בביטחון.

הצעירה קראה לחבריה למחוק התכתבויות איתה מחשש לריגול, ולגלגה על השלטון שמתעלם מאירועי אלימות במשפחה

 ?? ?? מתוך חשבון הטוויטר של שגרירות ארה"ב בכווית
מתוך חשבון הטוויטר של שגרירות ארה"ב בכווית
 ?? ?? הפעילה הקפיצה את משרד החוץ
הפעילה הקפיצה את משרד החוץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel