Israel Hayom

זה רק אני שנלחם עם עצמי

הסינגל החדש של ארז לב ארי שיוצא היום, "יחידתי", נכתב על יחסיו עם אשתו ● בניסיון לרכך את השפעת השדים הפנימיים שקיימים אצל כולנו, הוא אומר: "הריפוי הוא בשליטה שלנו"

- מאיה כהן

כשנה אחרי שהוציא את השיר "לאהוב ולשחרר", ארז לב ארי מו ציא סינגל חדש, "יחידתי", שכתב יחד עם המוזיקאי והיוצר שחם אוחנה, שאיתו הוא מנגן בשנה האחרונה.

"יחידתי" הוא שיר שמתאר בשפתו הייחודית של לב ארי את ההתמודדות והמ לחמה עם השדים הפנימיים שקיימים בכל אחד מאיתנו. "יחידתי אנחנו פה, את ואני, עברנו כבר סופות קשות מאלה, זה רק אני נלחם שוב עם עצמי, יחידתי אנה תלכי".

"שחם ואני נפגשנו והתחלנו בשיחה ארוכה על זוגיות ויחסים, על משברים, כל אחד על שלו. שנינו היינו אחרי מרי בת אוהבים קטנה בבית, ודיברנו ודיברנו עד שהגענו שוב אל אותה נקודה: שבסוף זה אנחנו שנלחמים עם עצמנו; שהרבה פעמים צל הרים נראה כמו הרים, וזה רק חזיון תעתועים; ושבכלל, הרבה פעמים אנחנו נפגעים ממשהו שמישהו אמר, ומ ערכת העצבים שלנו מגיבה לעיתים בצורה קשה ולא מידתית. לרוב זה רק לחץ לנו על כפתור מן העבר מחוויה קשה, שעכשיו רק הופעלה מחדש. אני בכל פעם מבין את זה מחדש. ניטשה אמר על זה שהס בל קיים בכל מקרה אבל שכדאי ללמוד לסבול מהסיבות הנכונות, כלומר לנסות לרפא את אותו כפתור ולא לסבול מאותה פגיעות שכרגע נראית לנו כמו הר גדול וגבוה. כשאתה סובל מהסיבות הנכונות, יש צמיחה. שחם ואני אמרנו תודה על כל מה שיש לנו, והשיר נכתב באותו ערב" .

בן ארי: "שחם ואני היינו שנינו אחרי מריבת אוהבים. דיברנו על כך שהרבה פעמים צל הרים נראה כמו הרים וזה רק חזיון תעתועים. לרוב זה רק לחץ על כפתור מהעבר"

התובנות האלה הולכות ומתחדדות ככל שמתבגרים?

"בעוד חודשיים אהיה בן ,52 אני מס תכל אחורה על מריבות שפעם סחבתי שבוע, והיום אני סוחב יום וחצי כי אני יודע מאיפה זה בא ואיפה זה לוחץ. אני מדבר על ריבים באופן כללי אבל גם וב עיקר בהקשר הזוגי, כי אני חושב שבזוגיות זה בא יותר לידי ביטוי. לקרובים אלינו יש את האופציה והגישה הזאת לכפתורים האלה שלנו, לא לכל אחד יש את זה. אנ שים אחרים יכולים להגיד לי משהו אבל אם אשתי, שלה אני נשוי 19 שנה, תגיד לי את זה - זה מעורר את הכל".

מאחורי ארז כבר ארבעה אלבומי סולו, אלבום "העץ הבודד" שיצר יחד עם פטריק סבג, ואינספור שיתופי פעולה מגוונים. את השיר הזה מלווה קליפ בבימוי, בצילום

ובעריכה של פטריק סבג, ואותו גם יחגוג בהופעות הקרובות. בעידן שבו אמנים רבים מוותרים על קונספט האלבום, לב ארי מא מין ודבק בו, ובקרוב גם יוציא אלבום חדש. "אני מאוד מאמין באלבומים, ולאחרונה ישבתי והתחלתי לאסוף שירים מהשנים האחרונות. נהיו לי 12 כאלה, ובחצי השנה הקרובה אני מאמין שאוציא אלבום".

 ?? ?? ארז לב ארי צילום: גיא פריבס
ארז לב ארי צילום: גיא פריבס
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel