Israel Hayom

זה גם הגיל וגם התרגיל

שערו של גאבי מול צ'כיה הפך אותו לשחקן הצעיר ביותר שכובש עבור נבחרת ספרד, וגרם לנו לבדוק מי אלה שנכנסו להיסטוריה גם במדינות אחרות ● כנראה זו תהיה הרשימה היחידה שתוכלו למצוא בה את בן שהר יחד עם דייגו מראדונה, וויין רוני ופלה

- דור הופמן דור הופמן, גם בטוויטר @dorhoffman -

גאבי הפך שלשום לכובש הצעיר בהיסטוריה של נבחרת ספרד, כשבגיל 17 ו 304 יום הבקיע ב 2:2 מול צ'כיה. בכך הוא שיפר בשבוע את שיאו של אנסו פאטי ועורר חשק לבדוק מיהם הכובשים הצעירים בנבחרות אחרות ברחבי העולם. אז לצד שמות אקטואלייםכ­מו אדוארדו קמאבינגה בצרפת ואלפונסו דיוויס בקנדה, ישנם כמה שמות מעניינים מהעבר. לצד לא מעט כוכבים שעמדו בהייפ והמשיכו לקריירות אדירות, יש כאלה שההתחלה המוקדמת היתה גדולה עליהם בכמה מידות. הנה כמה דוגמאות:

אנגליה. וויין רוני )מול מקדוניה, בגיל 17 ו 317 ימים(. במקרה של אנ גליה, הכובש הצעיר בהיסטוריה גם הפך להיות הכובש הגדול בהיסטוריה )נכון לכתיבת שורות אלה וכשהארי קיין נושף בעורפו(. כראוי לילד הפלא שהיה, החלוץ התחיל לפני גיל 18 וסיים לכבוש בגיל .31 היום, כשהוא בן ,36 הוא אחד המאמנים הצ עירים בעולם.

איטליה. ברונו ניקולה )מול צרפת, בגיל 18 ו 258 ימים(. השם ברונו ניקו לה לא אומר הרבה לצופה הממוצע, וזה נובע משתי עובדות: את השער שהפך אותו לכובש הצעיר ביותר במדי איטליה הוא כבש ב ,1958 ומלבדו הוא כבש רק עוד שער אחד. העניין עם ניקולה, שהוא הספיק הרבה מאוד בזמן קצר מאוד. הוא זכה עם יובה בשלוש אליפויות ובשני גביעים, היה הקפטן הצעיר בתולדות האזורי, היה מועמד לכדור הזהב ב ,1958 ובגיל 27 נטש הכל לטובת לימודים.

גרמניה. מריוס הילר )מול שווייץ, בגיל 17 ו 241 ימים(. ב 1910 כבש מריוס הילר את שערו היחיד במדי נב חרת גרמניה, ובאופן מפתיע שרד יותר מ 110 שנים ככובש הצעיר בתולדות המאנשאפט. הילר היה יליד ארגנטינה, וב 1916 עבר לייצג את הדרום אמרי

קנים תחת השם אדוארדו הילר. בעידן המודרני הכובשים הצעירים ביותר הם ג'מאל מוסיאלה, שלו צופים עתיד גדול, ומריו גצה, שלו יש עבר גדול.

הולנד. יאן ואן ברדה קולף )מול בלגיה, בן .(17 ב ,1911 במשחק הב כורה שלו מול הולנד, שחקנה של דן האח כבש את שערו היחיד ב 11 הופ עות בנבחרת, ונכנס לדפי ההיסטוריה עד עצם היום הזה. לאחר הפרישה עבר לארה"ב, שם הלך לעולמו בגיל .82 היום בנו ונכדו הם מאמני כדורסל מוערכים.

ברזיל. פלה )מול ארגנטינה, בגיל 16 ו 9 חודשים(. שלא במפתיע, גם על השיא הזה של נבחרת ברזיל חתום פלה. השער הזה הגיע מול ארגנטינה כמה חו דשים לפני המונדיאל ב 1958 בשבדיה, שבו יהפוך לשחקן הצעיר ביותר שעושה עוד הרבה מאוד דברים.

ארגנטינה. דייגו ארמנדו מראדונה )מול סקוטלנד, 18 ו 7 חודשים(. גם במקרה של ארגנטינה, כובש השער הצעיר בהיסטוריה הוא גדול שחק ניה בהיסטוריה. דייגו עשה זאת אחרי האכזבה באי זימונו לגביע העולמי ב 1978 ומול סקוטלנד, וכמה חודשים אחרי שהוביל את הנבחרת הצעירה של ארגנטינה לזכייה בגביע העולם.

פורטוגל. פרננדו צ'לאנה )מול קפרי סין, בגיל 17 ו 7 חודשים(. בשנות ה 70 ותחילת ה 80 צ'לאנה היה אחד הכוכבים של בנפיקה ושל נבחרת פורטוגל. הוא היה אחד הצעירים לשחק, והצעיר ביותר לכבוש כשעשה זאת במשחק מוקדמות מונדיאל מול קפריסין ב .1976 צ'לאנה הבקיע רק עוד שער אחד ב 27 הופעות בנבחרת, וגם הוא מול קפריסין.

קולומביה. ג'ונייר מונטניו )מול אר גנטינה, גיל 16 ו 5 חודשים(. מרטין פא לרמו אמנם גנב את ההצגה באותו משחק קופה אמריקה, שבו החמיץ שלושה פנ דלים, אבל היתה עוד היסטוריה באותו ניצחון 0:3 של קולומביה: מונטניו, אז כישרון אדיר בן ,16 כבש את אחד הש ערים והפך לצעיר ביותר שעושה זאת במדי קולומביה והצעיר ביותר לכבוש בקופה אמריקה. מאז... זהו. הכישרון הפך לכישלון. הוא לא חזר לכבוש בנבחרת, החליף קבוצות בקצב מסחרר ולאחרונה פרש ממשחק.

ניגריה. פמי אופבומני )מול קניה, 17 ו 62 ימים(. החלוץ התזזיתי של ניגריה הוא מקרה קלאסי של בלון שנופח בגיל צעיר מדי והתפוצץ בגיל צעיר מדי. אחרי שכיכב באליפות העולם עד גיל ,17 הוא ערך בכורה בנבחרת הבוגרת והפך לאחד הצעירים בהיסטוריה שמ שחקים בגביע העולמי. עם זאת, ברזומה שלו מופיעים שני שערים בלבד כשחקן בוגר: מול קניה ב ,2002 ובמדי הפועל באר שבע.

וויילס. גארת בייל 17) ו 83 ימים, מול סלובקיה(. בייל היה בסאות'המפטון כשכבש ב 2006 את שערו הראשון במדי הנבחרת. 16 שנים אחר כך, הוא כבר מלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים עם 38 כאלה, והאחראי הגדול ביותר לכך ששמה סוף להמתנה של 64 שנים מאז גביע העולם האחרון שבו השתתפה.

מיאנמר. אונג קיאו טון 14) ו 93 ימים, מול תאילנד(. על פי רישומי פיפ"א, בנובמבר 2000 הפך קיאו טון לכובש הצעיר בהיסטוריה של הכדו רגל הבינלאומי, כשעשה זאת בהופעת הבכורה מול תאילנד. שלא במפתיע, היה זה שערו היחיד במדי הנבחרת ב 13 הופעות. פחות מפתיע שהקשר הנמוך פרש ממשחק בגיל .23

ישראל. בן שהר 17) ו 7 חודשים מול אסטוניה(.מ שהר כבש צמד באותו משחק במוקדמות יורו .2008 בהמשך יבקיע עוד שישה שערים במדי הנבחרת.

ב 1910 כבש מריוס הילר את שערו היחיד במדי נבחרת גרמניה, ובאופן מפתיע שרד יותר מ 110 שנים ככובש הצעיר בתולדות המאנשאפט. הילר היה יליד ארגנטינה וב 1916 עבר לייצג את הדרום אמריקנים

 ?? ?? בייל, רוני, גאבי, מראדונה ושהר. לפחות כרגע, רשומים בספרי ההיסטוריה צילום:
Gettyimage­s
בייל, רוני, גאבי, מראדונה ושהר. לפחות כרגע, רשומים בספרי ההיסטוריה צילום: Gettyimage­s
 ?? ?? פלה חוגג עם ברזיל. שער בכורה מול ארגנטינה צילום: אי.פי
פלה חוגג עם ברזיל. שער בכורה מול ארגנטינה צילום: אי.פי
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel