Israel Hayom

ירושלים נגד האו"ם: מנהלים ציד מכשפות

כמעט בלי אזכור של חמאס: מועצת זכויות האדם של הארגון בדו"ח חריף על הלחימה במהלך מבצע שומר החומות ● "ישראל אשמה, הגדה תחת כיבוש"

- אריאל כהנא ותמיר מורג

מועצת זכויות האדם של האו"ם הפתיעה והקדימה את פרסום הדו"ח על אירועי מבצע שומר החומות והעימותים בערים המעורבות בתוך ישראל. כצפוי, הדו"ח שיצא מוטה בצורה ברורה נגד ישראל.

הדו"ח, שנפרש על פני 18 עמו דים, מקדיש רק כמה פסקאות לאלפי הרקטות ולפעולות הטרור הנוספות שביצעו ובוצעו בהוראת חמאס ואר גוני הטרור האחרים, וגם זאת כמעט מבלי לנקוב בפרטים קונקרטיים לג ביהן. פרט לאזכור הקצר הזה, כמעט כולו מתמקד בישראל. הדו"ח העלה טענות לא מבוססות לגבי אפליה וגזענות שהובילו כביכול לפרוץ המהומות בערים המעורבות, והתמקד בפעילות צה"ל ברצועת עזה באופן שפעמים רבות הוא מנותק מההקשר שהוביל אליה.

כמו כן, הדו"ח קבע כי מבחינת המחברים, "מדינת פלשתין משתרעת על הגדה המערבית )אזור ,A אזור B ואזור ,(C על כל מזרח ירושלים ובר צועת עזה", וכי ישראל מקיימת "כי בוש לוחמני של כל השטחים הללו".

מחברי הדו"ח מטילים את האש מה לפרוץ האירועים האלימים בשו מר החומות על ישראל, וקובעים כי "הטריגרים להסלמה היו מחאות נגד פינוין הצפוי של משפחות פלשתי ניות מבתיהן בשייח' ג'ראח לטובת מתנחלים, והגבלות ושימוש בכוח על ידי ישראל נגד פלשתינים במ זרח ירושלים במהלך חודש הרמדאן".

בכל הנוגע לפעילות צה"ל בר צועת עזה, נקבע כי היא התא פיינה ב"כשלים בווידוא שהמטרות שהותקפו אכן היו מטרות צבאיות, מה שמעורר דאגות רציניות באשר להקפדתה של ישראל על עקרונות של פרופורציונ­ליות ונקיטת אמצעי זהירות בהתאם לחוק הבינלאומי".

יש לציין כי מחקרים השוואתיים בלתי תלויים רבים מצאו כי היחס בין פגיעה באזרחים לפגיעה בחמושים נמוך במיוחד בפעילות צה"ל, זאת בהשוואה לצבאות מערביים אחרים המעורבים בסכסוכים אלימים.

"התעלמות מהטרור"

הדו"ח חוזר ומצטט ממצאים של ועדה קודמת של האו"ם, אשר תו קפים את חוק הלאום וקובעים כי מדובר בחוק גזעני. "הוועדה דוחקת בישראל לבחון מחדש את החוק כך שיתאים לאמנה הבינלאומית למיגור כל צורות של אפליה על רקע גזעי".

בפרק נוסף מובעת דאגה מפני "עלייה משמעותית בשכיחותה וב חומרתה של אלימות מתנחלים בש

נים האחרונות, ובמעורבות של כוחות הביטחון הישראליים באלימות הזו".

האשמה נוספת גורסת כי "נשים וילדות פלשתיניות ממשיכות להוות מטרות לשימוש מופרז בכוח ולהתע ללות בידי כוחות הביטחון הישרא ליים והמתנחלים, כולל אלימות פי זית, פסיכולוגית, מילולית והטרדות מיניות. הטרדה והתעללות בנשים ובילדות פלשתיניות על ידי כוחות הביטחון הישראליים בשטחים הפל שתיניים הכבושים דווחו במחסומים ובדרכן של הילדות והנשים לבתי הספר ולעבודה".

במשרד החוץ הגיבו: "דו"ח ועדת החקירה של המועצה לזכויות אדם, שפורסם אתמול, הוא לא יותר מבזבוז כספים ומאמץ של מערכות האו"ם כחלק מציד המכשפות שמנהלת המועצה לזכויות האדם כנגד ישראל. מדובר בדו"ח מוטה וחד צדדי, שנ גוע בשנאה למדינת ישראל ומתעלם משנים של טרור רצחני של ארגוני הטרור הפלשתיניים כנגד אזרחים ישראלים, כמו גם מההסתה הפרועה והאנטישמית של הרשות ומנגנוניה".

 ?? ?? צעדה פרו פלשתינית באירופה
צעדה פרו פלשתינית באירופה
 ?? ?? הפלת מגדל התקשורת בעזה צילום: אי.פי.איי
הפלת מגדל התקשורת בעזה צילום: אי.פי.איי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel