Israel Hayom

שב"ס: לא נאפשר ניתוח קוסמטי למחבלת

בעקבות עתירת נפגע טרור: ח"כ וולדיגר יוזמת לשלול ממחבלים טיפולים שמחוץ לסל ● "האסירים זוכים להקלות בלתי סבירות"

- איציק סבן

שב"ס הודיע כי הוא מתנגד לממן ניתוח קוסמטי לשחזור אפה של המחבלת אסראא ג'עבאס. זאת בעקבות פנייתו של רס"מ משה חן, שוטר שנפצע בפיגוע שאותו ביצעה ג'עבאס לפני כשבע שנים באזור מחסום א זעיים הסמוך למעלה אדומים.

כזכור, בחודש שעבר פורסם כי שב"ס ישקול מימון ניתוח קוסמטי שלא הוגדר כהכרחי עבור ג'עבאס, לאחר שכבר מימן עבורה שני ניתוחים הכרחיים קודמים בעקבות עתירה למימון שהגישה המ חבלת לבית המשפט העליון.

עקב העובדה שג'עבאס נפצעה בפי גוע שהיא עצמה ביצעה והעובדה שלא מדובר בניתוח הכרחי אלא קוסמטי, עו ררה תביעתה תרעומת בקרב הציבור ובעיקר בקרב משפחתו של רס"מ חן.

לאחר הפרסום, שלח חן מכתב לנציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, ולשר לביט חון הפנים, עמר בר לב, שבו דרש כי לא יאושר הניתוח של המחבלת. במכתב צוין כי "לא ייתכן שחיי שוטר ובני משפחתו ייהרסו, והמחבלת תזכה במאות אלפי שקלים מכספי משלם המסים הישראלי".

במכתב ששוגר שלשום לפרקליטו של חן על ידי ראש ענף משפט מנהלי ופ לילי בשב"ס נטען, בין היתר, כי שירות בתי הסוהר מחויב להעניק לכל אסיר המוחזק במשמורתו כל טיפול רפואי הנ דרש לשמירה על בריאותו, זאת בהתאם לשיקול דעת רופא שירות בתי הסוהר.

"הטיפול הרפואי באסירה נבחן על ידי שירות בתי הסוהר על פי אמת המידה שנקבעה בפקודה, וכתוצאה מכך הוענק לה טיפול רפואי שנמצא כי הוא נדרש לצורך שמירה על בריאותה. הליכים רפואיים שלא נמצא כי יש להם ערך תפקודי מובהק לא אושרו, ועל כך למ עשה הוגשה העתירה".

עוד צוין כי "בניגוד לפרסומים, בה תייחסותו של שירות בתי הסוהר לבקשת רשות הערעור לא הובעה כל נכונות מחודשת לאשר את הניתוחים הקודמים שאותם ביקשה האסירה לבצע".

בתוך כך, ח"כ מיכל וולדיגר הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק ״שלי לת טיפול קוסמטי למחבלים״, שלפיה הזכאות למימון טיפול רפואי המשפר איכות חיים ולמתן טיפול שאינו כלול בסל הבריאות תישלל מאסירים ביט חוניים. לדברי ח"כ וולדיגר, מדיניות בתי הכלא בישראל בכל הקשור לא סירים ביטחוניים "מקילה באופן בלתי סביר, בהשוואה למדינות רבות בעולם", וכי צוות מקצועי שהוקם בשנת 2009 לבחינת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים מול הדין הישראלי והדין הבינלאומי קבע כי לאסירים הביטחוניים ניתנות זכויות יתר שאין להן אח ורע בעולם, ושאינן מתחייבות בדין.

כאמור, מטרת הצעת החוק לקבוע סייג ברור בעניין, בחקיקה ראשית, ולשלול מאסירים שהואשמו בפעילות חבלנית נגד המדינה זכאות לקבלת מימון לטי פול רפואי, שמוגדר משפר איכות חיים או שאינו כלול בסל הבריאות הממלכתי.

"אין בהצעת חוק זו לפגוע בזכויות החולה הבסיסיות המופיעות בחוק זכויות החולה ובאמנות בינלאומיות שעליהן חתומה מדינת ישראל" נקבע בהצעה.

"במקרים חריגים מוצע כי השר לבי טחון הפנים, לאחר התייעצות עם שר הביטחון, יהיה רשאי להתיר לאסיר בי טחוני מנימוקים מיוחדים ובאופן חריג את הזכויות האמורות לעיל. כמו כן, השר יעביר דיווח שנתי לוועדת ביטחון הפנים של הכנסת", לשון ההודעה.

 ?? ?? "לקבוע גבול ברור". ח"כ וולדיגר
"לקבוע גבול ברור". ח"כ וולדיגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel