Israel Hayom

שגריר אוקראינה: "מאוכזבים מישראל, תנו לנו כיפת ברזל"

- נטע בר, רוני פינצ'וק, ארז לין

שגריר אוקראינה בישראל, יבהן קרינצ'וק, קיים אתמול מסיבת עיתונאים והביע אכזבה גו ברת מהתנהלותה של ישראל במישור הסיוע הצבאי לארצו, שנלחמת כדי להדוף פלישה רוסית לשטחה.

בשיחה בשולי האירוע אמר קרינצ'וק ל"ישראל היום": "אנו מאוכזבים מה תגייסות ממשלת ישראל לסייע לאוקראינה. מה שאנחנו הכי צריכים זה מערכות נגד טילים כדי להגן על אזרחינו, לא כדי לתקוף את רוסיה. מדובר בהגנה עצמית בסיסית, ויש ראלים אמורים לדעת איך זה מרגיש כשהערים והשכונות שלהם מופצצות. תמיד הקפדנו לגנות את הטרור נגד ישראל".

קרינצ'וק חשף כי הערכת המודיעין הישראלי שנמסרה לו עם פרוץ המל חמה היתה שקייב וממשלת אוקראינה ייפלו לאחר פחות משבוע של לחימה. "לכן בשבוע הראשון ללחימה כמעט לא שמענו מהישראלים. דממת אלחוט. רק לאחר שבועיים התחילו להגיע הצה רות תמיכה באוקראינה. מאז נעשו כל מיני צעדי סיוע, שעליהם אנו מודים, אך אוקראינה זקוקה לנשק משום שאנו נלחמים על חיינו", הוסיף השגריר.

דבריו של קרינצ'וק מגיעים על רקע התגברות מתקפות הטילים הרוסיות על ערי אוקראינה, ובהן הבירה קייב, שהופצצה בטילים ביום ראשון ונזק כבד נגרם לתשתיות בעיר.

טילים על קייב

במקביל, בפעם הראשונה מאז הפ לישה לרוסיה, ארה"ב החליטה לנקוט צעדים נגד האוליגרך הרוסי ישראלי, רומן אברמוביץ'. ב"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו שהרשויות האמריקניות הוציאו צו לעיקול שני מטוסים מתוצרת ארה"ב שנמצאים בבעלותו של איל ההון המ קורב לפוטין. זאת, בטענה שכמוצ רים אמריקניים הם כפופים לסנקציות האמריקניות שהוטלו על רוסיה בעק בות הפלישה לאוקראינה. לפי המסמ כים הרשמיים שהוגשו ביום שני לבית המשפט בארה"ב, אברמוביץ' לכאורה הפר את הסנקציות המדוברות בכך שנ כנס לגבולות רוסיה עם אחד המטוסים, ללא אישור מיוחד ליצוא מוצרים אמ ריקניים לתוך רוסיה.

בתוך כך, האוקראינים דיווחו אתמול על הישגים קטנים מצפון לעיר הכבו שה חרסון וכן על בלימת כמה מתקפות רוסיות מדרום ומצפון לעיר סברודונ צק. הרוסים מצידם טוענים כי הצליחו להשתלט מחדש על כל שכונות המ גורים של העיר ולדחוק את המגינים האוקראינים לאזור התעשייה ממערב.

 ?? ?? קרינצ'וק. "זקוקים לנשק"
קרינצ'וק. "זקוקים לנשק"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel