Israel Hayom

"מנצח פצוע": ג'ונסון שרד את ההדחה אך חייו הפוליטיים בסכנה

ביום שאחרי ההצבעה של חברי מפלגתו נגדו: בוריס ג'ונסון מנסה לשדר "עסקים כרגיל" ● בלייבור מנצלים את מצבו הרעוע - ותוקפים: "לציבור נמאס מראש ממשלה שמקדם תרבות של שקרים"

- נטע בר

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמנם ניצח ברוב משכנע בהצבעת ההדחה של מתנגדיו במפלגת השלטון השמרנית, אך השילוב של התנגדות זו עם הלחץ הציבורי הגובר עלול להביא לנפילת ממשלתו מוקדם מהצפוי.

לפי ה"דיילי מייל" הבריטי, בכירים במפלגתו של ג'ונסון הודו כי כמה מהשרים הצביעו נגדו וכי חברי הקבינט הפעילו עליו לחץ, כדי שיפנה את מקומו ויאפשר למפלגה לשקם את תדמיתה לקראת הבחירות לפרלמנט ב־32 ביוני.

השמרנים חוששים כי מפלגת הלייבור עלולה לזכות מחדש באזורי בחירה שבהם הפסידה ב"קיר האדום" - סדרה של שכונות פועלים באנגליה שבעבר היו מעוזי השמאל ובמערכות הבחירות האחרונות החלו נוטות לשמרנים ולימין.

ג'ונסון, מצידו, עשה הכל כדי לשדר "עסקים כרגיל". בשעה שהשרים התייצבו באולפנים כדי להגן על פעילות הממשלה, הוא נצפה מטייל עם כלבו דילין. גם כשהוא כינס את הקבינט, התעקש ג'ונסון לשקף אופטימיות ביחסו להצבעת ההדחה. "הצלחנו למתוח קו על הדברים שהיריבים שלנו רוצים שנדבר עליהם", אמר.

מנגד, באופוזיציה ניצלו את מעמדו הרעוע של ראש הממשלה ולא היססו לתקוף. קייר סטארמר, מנהיג הלייבור, אמר בשידור כי "לציבור הבריטי נמאס מראש ממשלה שמקדם תרבות של שקרים ועבירה על החוק". כריס בריינט, חבר פרלמנט בכיר מטעם הלייבור, הוסיף: "ג'ונסון לא יהיה מסוגל להעביר כעת חקיקה. הוא ניצח בהצבעה אך גילה כי בסיעתו יש נגדו מרד גדול מכפי שחשב".

גם כותרות העיתונים בבריטניה שיקפו את מצבו העגום של ג'ונסון. "מנצח פצוע", נכתב עליו בשער ה"טיימס" הלונדוני, לצד תמונה לא מחמיאה. כותרת ה"מירור" היתה נשכנית יותר: "המסיבה נגמרה, בוריס". את השיא מצאו קוראי הצהובון הימני "סאן", בכותרת המצמררת "ליל הסכינים הבלונדיניו­ת", שהתייחסה לצבע שערו של ג'ונסון, תוך כדי השוואה מזעזעת לליל הסכינים הארוכות בגרמניה הנאצית.

הכותרת המצמררת בשער הצהובון "סאן": התייחסות לצבע שערו של ג'ונסון - תוך השוואה מזעזעת לליל הסכינים הארוכות בגרמניה הנאצית

 ?? ?? "ליל הסכינים הבלונדיניו­ת". שער ה"סאן"
"ליל הסכינים הבלונדיניו­ת". שער ה"סאן"
 ?? ?? "הצלחנו למתוח קו". ג'ונסון, שלשום
"הצלחנו למתוח קו". ג'ונסון, שלשום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel