Israel Hayom

סקר: ביו"ש מרוצים מאיכות החיים, מהניקיון קצת פחות

לראשונה: מדד מקיף על שביעות הרצון של תושבי יהודה ושומרון ● 65% שבעי רצון ממערכת החינוך, 46% מצפים ליותר בטיפוח היישוב ● נקודות לשיפור: פעילויות פנאי ושירותי רפואה

- חנן גרינווד כתבנו לענייני התיישבות

פרסום ראשון: חרף המצב הביטחוני ובעיות התחבורה והדיור המאתגרים, 74% מתושבי יו"ש מרוצים מהחיים ביישוב שבו הם גרים - כך עולה מ"מדד שביעות הרצון ביהודה ושומרון", סקר ראשון מסוגו שנערך על ידי חברת "דיירקט פולס" עבור אשכול רשויות יו"ש.

הסקר המקיף, שנערך בקרב מדגם מייצג של 1,300 נשאלים, ואשר לראשונה התמקד בשביעות הרצון של תושבי יו"ש, מלמד כי אף שישנם תחומים משמעותיים שבהם התושא בים אינם שבעי רצון, בסך הכל הם מרוצים למדי מתנאי חייהם ביו"ש.

במשך השנים נתפסו יישובי יו"ש כאיכותיים יחסית לחלק מערי ישא ראל, כמעין פרוורים יוקרתיים, והדא בר התבטא, בין השאר, בעלות הגא בוהה יחסית של הדירות והבתים בהם. אלא שבמפתיע עולה כעת מן הסקר כי דווקא בתחומי התרבות, הפנאי, הניקיון והפארקים הציבוריים סבורים התושבים כי יש להשקיע הרבה יותר.

בסקר, שיוצג במלואו בכנס הראא שון של אשכול רשויות יו"ש, שיתא קיים היום תחת הכותרת "חדשנות. חברה. כלכלה", השיבו 52% מהנשאא לים כי הם מרוצים מהטיפול בנושא שירותי הפנאי (לעומת 45% שאינם שבעי רצון). כשנשאלו על הניקיון ועל חזות פני היישוב, ענו 54% מהא משתתפים כי הם מרוצים מאוד או די מרוצים, בעוד 26% היו לא כל כך מרוצים וא%02 לא היו מרוצים כלל.

שביעות הרצון מהטיפול בנושא הפארקים והגינות הציבוריות נחלא קת בין 55% מכלל תושבי יו"ש אשר מרוצים באופן כללי, לבין 24% שהא שיבו כי הם לא כל כך מרוצים וא%02 שאינם מרוצים כלל.

בנוגע למערכת החינוך שאותה מספקת כל רשות מקומית לאוכלוסיית­ה, התברר כי 65% מכלל תושבי יו"ש מרוצים מהחינוך שמא

קבלים ילדיהם, לעומת 35% שאינם מרוצים או לא כל כך מרוצים.

רווחה לגיל הזהב

על פי נתוני אשכול יהודה ושוא מרון, איגוד ערים המונה 17 מתוך 24 הרשויות המקומיות ביו"ש, 5.3% מתושבי האשכול הם מבוגרים בני יותר מא56. מכיוון שהאוכלוסיי­ה הוותיקה מתרחבת עם השנים, החלו הרשויות ביו"ש להתאים עבורה בשא נים האחרונות את השירותים לאזרח.

לפיכך, כנשאלו התושבים אילו שירותים הם היו מעוניינים לקדם עבור האזרחים הוותיקים (בחירה מתוך רשימה קיימת), האפשרויות שנבחרו היו חוגים, הרצאות, סיורים וזמינות של שירותים רפואיים.

יו"ר אשכול יו"ש וראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב: "אנו שמא חים שאיכות החיים היא ערך חשוב בחיי התושבים ביו"ש. אנו משבחים את עבודת ראשי הרשויות, שמצא ליחים לקלוע לרמת האיכות שבה התושבים מעוניינים, ונמשיך לעא שות הכל לשיפור השירות בנושאים כמו תחבורה, חינוך, סביבה וזיקנה".

 ?? ?? רוצים יותר פארקים וגינות ציבוריות. מגרש ספורט ביו"ש
רוצים יותר פארקים וגינות ציבוריות. מגרש ספורט ביו"ש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel