Israel Hayom

תלונות ומעונות

רבבות הורים יתקשו למצוא מסגרת לילדיהם בשנת הלימודים הבאה ● הסיבה: תינוקות שנולדו אחרי ינואר לא יכולים להתקבל לפעוטונים מפוקחים ● התוצאה: רשימות המתנה ארוכות להחריד ● משרד החינוך: "נקים מעונות נוספים"

- יפעת ארליך

"נכון לעכשיו, כמפרנסת העיקרית בבית, אני חייבת לחזור לעבודה למרות שלא מצאתי מסגרת לאביב בן השלושה חוד שים", מספרת ויקה ישראלי ,(35) ששבה השבוע לעבודתה כמנהלת תחום חינוך במינהל קהילתי בקעה רבתי בירושלים.

"בכל יום אני איאלץ לחפש לא ביב פתרון יצירתי אחר. לא מצאו לי ממלאת מקום לתקופת חופשת הלידה, אז גם מצד העבודה היה הכ רחי שאחזור. חיפשתי מסגרת שתוכל לקלוט את אביב, ולא מצאתי שום דבר. כל המעונות המפוקחים לא מק בלים תינוק בשלב כזה של השנה, ואין מקום במשפחתונים במבשרת.

"האמת שככה זה עם כל ילד שנו לד אחרי ינואר, אין שום סיכוי למ צוא לו מסגרת עד ספטמבר. זה ממש ייאוש, לטלטל ככה תינוק בכל יום למקום אחר ולארוז בכל יום מחדש את הציוד הנדרש. אני נעזרת באמא שלי, בחמותי, בבעלי, ובחלק מהימים 'אעבוד מהבית'. זה קשה מאוד, אבל אין לי ברירה אחרת", היא מסבירה.

במצב דומה נמצאת גם רוני כהן ,(26) דוקטורנטית לביולוגיה חישו בית באוניברסיט­ת בר אילן שגרה ברבבה. "יש ברבבה שני מעונות מפוקחים, שניהם מצוינים. את גלעד הבכור שלחנו לשם ואנחנו מאוד מרוצים. אייל הקטן שלנו בן שלושה חודשים. הוא נולד כמה ימים אחרי 24 בפברואר, שזה התאריך של

סגירת הרישום למעונות המפוק חים לשנה שלאחר מכן. זה מין באג של המערכת. ילדים שנולדו בין 24 בפברואר ועד ל 1 ביוני, שזה רבע מהשנתון, יהיו אמנם בגיל המתאים בספטמבר, אבל עד אז לא יכולים להירשם באופן מסודר, אלא רק לנסות להשתחל לרשימות המתנה. כרגע הארכתי את חופשת הלידה עד ספטמבר. אני נמצאת בחוסר ודאות תעסוקתית. זה מצב מאוד לא נעים ומאוד בעייתי".

נוסף על ויקה ורוני, כ 10,000 הורים עתידים למצוא את עצמם ללא מסגרת חינוכית לתינוקות ולפעוטות בשנת הלימודים הבאה. באשקלון, בחולון, בנתיבות ובאריאל, בכל מקום שבו בדקנו, גילינו מערכת שלא עומ דת בעומס ורשימות המתנה ארוכות.

"אנחנו אחראים להפעלת תשעה מעונות מפוקחים במועצת חוף אש קלון", אומר יוסי דהרי, מנכ"ל מרכז

קהילתי חוף אשקלון. "בכל אחד מה מעונות הללו יש כרגע רשימת המ תנה של עשרות הורים, כך שבתוך כל המועצה יש לפחות 200 הורים שאין להם כרגע מסגרות לילדים לשנה הבאה. אנחנו רואים שהעומס עולה משנה לשנה, אבל השנה הוא באמת חריג מאוד, כנראה בגלל כל מקרי ההתעללות במעונות הפרטיים. ההורים חסרי אונים".

"נעלה את האיכות"

תגובת משרד החינוך: "המשרד מרחיב ומעמיק את הפיקוח על המ עונות, מגייס עשרות תקני פיקוח חדשים ומתחיל בתהליך של הכשרה מקיפה וכוללת של המטפלות.

"נוסף על כך, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון גייסה יותר מחצי מי ליארד שקלים לטובת הרחבת המ עונות והנגשתם ליותר משפחות. המטרה היא להשביח את האיכות".

 ?? ?? פניות בעקבות חשש מהתעללות. מעון בפ"ת שבו אירעה פגיעה בפעוטות
פניות בעקבות חשש מהתעללות. מעון בפ"ת שבו אירעה פגיעה בפעוטות
 ?? ?? עומס חריג ברישום. המעונות בעין הסערה צילום אילוסטרציה: עמי שומן
עומס חריג ברישום. המעונות בעין הסערה צילום אילוסטרציה: עמי שומן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel