Israel Hayom

"הזדמנויות חדשות": לשכת המסחר של דובאי תפתח נציגות בישראל

הלשכה תיפתח בת"א כדי להקל את הסחר וההשקעות בין הקהילות העסקיות בדובאי ובארץ ● "שיקוף המחויבות לחיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות"

- סוניה גורודיסקי

לשכת המסחר הבינלאומית של דובאי Dubai( ‪)Internatio­nal Chamber‬ הודיעה על כוונתה לפתוח נציגות בתל אביב, שתפעל להקל את הסחר ואת ההשקעות בין הקהילות העסקיות בדובאי ובישראל.

על פי לשון ההודעה של לשכת המו סחר הבינלאומית של דובאי, הנציגות בישראל תסייע לחברות ישראליות למנף את פעילותן באיחוד האמירויות הערביות כדי להרחיב את טווח ההגעה שלהן לשווקים גלובליים ברחבי המו פרץ הערבי, אפריקה ואסיה.

מאז כינון הסכמי אברהם גדל משמעותית הסחר בסחורות בין איחוד האמירויות הערביות לבין ישו ראל והגיע בשנת 2021 להיקף של כו588 מיליון דולר. מאז כינון היחסים באוגוסט 2020 ועד סוף 2021 הגיע היקף הסחר בסחורות בין המדינות לסו כום הגבוה מו1 מיליארד דולר.

ההודעה נמסרה במהלך פגישה שהו תקיימה בשבוע שעבר בין חמד בועו מים, נשיא ומנכ"ל איגוד לשכות המו סחר של דובאי, והאלופה (מיל') אורנה ברביבאי, שרת הכלכלה והתעשייה הישראלית, ובהשתתפות מנהל מיו נהל סחר חוץ וראש צוות המשא ומתן מר אוהד כהן, שגריר ישראל באיחוד האמירויות מר אמיר חייק ונציגי ממשל נוספים משתי המדינות.

ההכרזה על הקמת הנציגות בישראל מגיעה לאחר שדירקטוריו­ן הלשכה הבינלאומית של דובאי אישר לאחו רונה את האסטרטגיה החדשה, שמטו רתה להעלות את מעמד דובאי כמרכז עסקי גלובלי וכשוק מועדף על חברות רבולאומיות.

שרת הכלכלה והתעשייה ברביו באי אמרה בהתייחס להחלטה: "בשו בוע שעבר חתמתי בשם ממשלת ישו ראל על הסכם סחר חופשי ושותפות כלכלית מקיפה בין ישראל לאיחוד האמירויות. בפגישה שקיימתי עם נשיא ומנכ"ל איגוד לשכות המסחר בדובאי, חמד בועמים, הוא הכריז על היעדים ההדדיים שלנו להביא לקיו דום מהיר של שיתוף פעולה כלכלי. הודעת איגוד לשכות המסחר של דוו באי משקפת את המחויבות האיתנה ששתי המדינות מייחסות לחיזוק הקו שרים הכלכליים וליצירת הזדמנויות חדשות לעסקים".

הישג בלתי רגיל

נשיא ומנכ"ל איגוד לשכות המסחר הבינלאומיו­ת של דובאי, חמד בועמים, אמר בהתייחס להחלטה כי "הרחבת הנוכחות שלנו בישראל תאפשר לנו להשיג את יעדי הסכם השותפות הכלו כלית המקיפה שנחתמה על ידי איחוד האמירויות הערביות וישראל, לבנות גשרים חדשים בין שתי הקהילות העו סקיות ולהגביר את הסחר שאינו נפט כדי להגיע לו01 מיליארד דולר בשנה בחמש השנים הבאות".

 ?? ?? השרה ברביבאי והנציגים מדובאי. "לבנות גשרים חדשים בין שתי הקהילות"
השרה ברביבאי והנציגים מדובאי. "לבנות גשרים חדשים בין שתי הקהילות"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel