Israel Hayom

עפים על הבשורה: הטיסות יתקצרו משמעותית - המחירים צפויים לרדת

אם סעודיה תאשר לכל חברות התעופה לטוס מעל שטחה לישראל ומישראל ולכל יעד, ענף התעופה בארץ ישתנה דרמטית ● המשמעות: קיצור נתיבי הטיסה והורדת מחירים בטיסות למזרח ומהמזרח

- שמעון יעיש

בימים אלו מתפרסמים דיווחים על הסכם מתגבש מול סעודיה שיכלול, בין השאר, גם את האפשרות לטוס לישראל ומישראל בשמי סעודיה.

נכון לעכשיו, רק אייר אינדיה מורשית לטוס לישראל ומישראל בשמי סעודיה, ומדובר בטיסות שאינן לאיחוד האמירויות. אל על, ארקיע, ישראייר, אמירייטס, פליי דובאי ואיתיחאד מורשות לטוס מעל סעודיה לישראל ומישראל רק כאשר היעד שממנו ואליו ממריאים הוא איחוד האמירויות.

כעת, אם סעודיה תאשר לכל חברות התעופה לטוס מעל שטחה לישראל ומישראל ולכל יעד, ענף התעופה בארץ צפוי להשתנות באופן משמעותי. השינוי הגדול יבוא לידי ביטוי בקיצור נתיבי הטיסה למזרח ומהמזרח ביעדים כמו תאילנד, סיו

נגפור, אוסטרליה, ניו זילנד, הפיו ליפינים, וייטנאם, הודו ומדינות נוספות.

לקיצור נתיבי הטיסה יש משמו עות גדולה. חברות התעופה ישלו מו פחות על דלק ועל שעות עבודה לדיילים ולטייסים, והמטוסים של החברות יהיו פנויים לטיסות נוספות, מה שאמור לגרום להורדת מחירים בטיסות למזרח ומהמזרח.

נוסף על כך, חברות תעופה רבות כמו סינגפור איירליינס, פיליפינס וחברות נוספות צפויות לשקול שוב את הגעתן לישראל, שכן הן יוכלו להפעיל טיסות ישירות בין המדינות ללא צורך לטוס בנתיב עוקף סעוו דיה, מה שהאריך בכמה שעות את הטיסה מישראל ולישראל.

המשמעות של כניסה של חברות תעופה נוספות לישראל היא תחרות גדולה יותר, וכאשר התחרות גדולה, ישנו צפי להורדת מחירים.

כפי שפורסם ב"ישראל היום" בסוף השבוע האחרון, גורמים בכירים מאשרים שהעסקה מול סעודיה קרובה מאוד לסגירה

תחרות גדולה יותר

נכון לעכשיו, ההערכה היא שהו מרחב האווירי של סעודיה ייפתח בשבועות הקרובים במסגרת הסכם משולש ורחב יותר, הכולל גם סעיו פים נוספים מול האמריקנים.

כרגע טרם פורסמה הודעה רשמית על פתיחת המרחב האווירי, אך כפי שפורסם ב"ישראל היום" בסוף השו בוע האחרון, גורמים בכירים מאשו רים שהעסקה קרובה מאוד לסגירה.

 ?? ?? בדרך לשינוי מהפכני. מטוס בנתב"ג צילום: גדעון מרקוביץ'
בדרך לשינוי מהפכני. מטוס בנתב"ג צילום: גדעון מרקוביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel