Israel Hayom

כמה טוב כשיש שניים

גבוה לצד נמוך, רחב ליד צר, אחד לפני השני - אבל בלי להפריז בשימוש כדי לא ליצור מראהמתאמץ כל החוקים והטיפים לשילוב צמדים בחלל הביתי

-

העין שלנו נמשכת למראה סימטרי, וכ פועל יוצא מכך אנחנו אוהבים לראות צמדים. אולם כשמדובר בעיצוב הבית, אנחנו מחפשים גם מתח עיצובי שייצור את הע ניין בחלל. לעיתים הסימטריה שנעימה לעין הופכת לנעימה מדי ומייצרת סנטדרט אחיד, כמעט משעמם. כדי ליצור את העניין אנח נו לא מוותרים על הצמד, אבל כן מפירים את האיזון בין שני חלקיו באופן שמחייב את העין שלנו להתעמק.

משחקי הצמדים הם כאלה שמעוררים עניין בחלל, אך כמו בכל דבר אחר גם כאן אסור לה גזים. מספיק צמד אחד כדי להעביר את המסר וליצור את המראה המעוצב, ומעבר לכך - אם הצבתם צמד מסוים בחלל, חשוב ששאר הפרי טים בסביבתו יהיו בודדים, כי אם תשימו צמד ליד צמד - המראה יהפוך לעשוי מדי ומתאמץ.

יש צמדים שממוקמים אחד בסמיכות לאחר, כמו פסלונים דקורטיביים, שולחנות סלון ופריטים נוספים, ויש כאלה שמייצרים רמיזה רחבה יותר, למשל בדלתות - שבהן אפשר להתאים את חלקה הפנימי של דלת הכניסה לדלת הפנים. הן יהיו מרוחקות זו מזו, אך הדוגמה הזהה תקשור אותן יחדיו ותייצר סוג של מסר זוגי מועצם.

אחד הצמדים הנודעים הם מעמדים מעוצבים לעציצים. במקרה הזה ניתן למקם בכל מעמד עציץ במראה שונה, כך שהמעמד עצמו, שיהיה בעל צורה זהה במידות שונות, יקבל עניין נוסף אם הצמחים שייבחרו יהיו שונים. סוג הצמחים וגודלם יהיו תוספת משמעותית למראה שית קבל: אפשר לשלב עציץ עם פרחים לצד עציץ שכולו ירק, או צמח גבוה ולפניו צמח נמוך יותר.

טיפים ליצירת צמדים

גודל שונה ליצירת קומפוזיציה מעניינת. צמד שמורכב משני פריטים בגודל שונה הוא מעניין יותר. העין שרגילה למראה הסימטרי צריכה לה תרגל להפרת החוקיות, אבל לא עד הסוף. היות ששני הפריטים זהים במראם, החוקיות הסימטרית תופר באופן חלקי, מה שמותיר מידה רבה של הרמוניה. אפשר לראות זאת בלחצני מכלי הדחה מעוצבים, שמגיעים לרוב בצורות גיאומטריות של ריבועים או עיגולים בשני גדלים שונים, בסלים דקורטיביים, בשולחנות קפה ועוד. אם הצמד הוא באותו הגודל בדיוק, כמו במקרה של כורסאות, כדאי להציב ביניהן שולחן. אפשרות נוספת היא להציב את השולחן לצד אחת הכורסאות. פחות כדאי להציב שולחן צד לצד כל כורסה - זה יגרום למראה סימטרי ועשוי מדי.

הצבה בסמיכות ליצירת דיאלוג. כשמדובר בפרי טים דקורטיביים כמו מעמד לעציצים, סלי אחסון או פריטי ריהוט קטנים כגון שולחנות ושרפרפים, חשוב להקפיד ששני חלקי הצמד יהיו סמוכים זה לזה. הקומפוזיצי­ה חשובה והיא יוצרת העצמה למראה - אם תבחרו בצמד סלי אחסון ותציבו כל אחד מהם במקום אחר בבית, לא תהיה לצמד כל משמעות.

אופן ההצבה. כשמדובר בפריטים דקורטיביים כמו אגרטלים או פסלונים, כדאי להציב אחד לפני האחר כדי לייצר עניין. הרעיון הוא להימנע מהצ בתם זה לצד זה בשורה שמזכירה תצוגה, ולהקפיד להציב את הפריט הגדול ולפניו במרחק קל את הפריט הקטן. באופן הזה נוצר עומק.

גם שלישיית פריטים יכולה לבוא בחשבון, אבל בהרבה מקרים שלישייה הופכת את המראה הכ ללי לפחות נונשלנטי ולהרבה יותר מאולץ. יש שלישיות של שולחנות קפה שיכולות להתק בל היטב, אבל בכל מה שקשור להצבת פריטים דקורטיביים במרחב, מומלץ לוותר על השלישי ולהישאר בזוגות.

השלמה של פריטים בודדים שישברו את הזו

גיות. אם בחרתם להציב צמד בחלל, חשוב לשבור את הזוגיות באמצעות פריטים בודדים. שולחן בודד יוצב בין שתי כורסאות זהות, ומסביב לזוג תמונות זהות על הקיר כדאי להקפיד שהפריטים יהיו בודדים, ולהפך: אם בחרתם צמד שולחנות קפה, דאגו שעל הקיר תיתלה תמונה אחת רחבה.

 ?? ?? זוג שולחנות צד ממתכת מושחרת, ‪ZARA HOME‬ צילום: יח"צ חו"ל
זוג שולחנות צד ממתכת מושחרת, ‪ZARA HOME‬ צילום: יח"צ חו"ל
 ?? ?? זוג כורסאות לפינה אינטימית, רהיטי קיבוץ השלושה צילום: אלעד גונן
זוג כורסאות לפינה אינטימית, רהיטי קיבוץ השלושה צילום: אלעד גונן
 ?? ?? דלת הכניסה זהה לדלת הפנים, דלתות רשפים צילום: יח"צ
דלת הכניסה זהה לדלת הפנים, דלתות רשפים צילום: יח"צ
 ?? ?? צמד שולחנות סלון, רהיטי קיבוץ השלושה צילום: אלעד גונן
צמד שולחנות סלון, רהיטי קיבוץ השלושה צילום: אלעד גונן
 ?? ?? זוג מעמדים לעציצים בצורת צפרדע, ‪flying tiger copenhagen‬
זוג מעמדים לעציצים בצורת צפרדע, ‪flying tiger copenhagen‬
 ?? ?? חלל רחצה עם כיור כפול וצמד מראות עגולות, טופז קרמיקה צילום: יח"צ
חלל רחצה עם כיור כפול וצמד מראות עגולות, טופז קרמיקה צילום: יח"צ
 ?? ?? זוג לחצני הדחה מעוצבים, אלוני צילום: יח"צ חו"ל
זוג לחצני הדחה מעוצבים, אלוני צילום: יח"צ חו"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel