Israel Hayom

המשימה: ליירט את הסרט הזה

"משימת יירוט", נטפליקס

- נועם פתחי עובר מסך

הסרט הנצפה ביותר בישראל בנטפליקס כרגע נקרא "משימת יירוט" ,("INTERCEPTO­R") אבל בקלות הוא יכול היה להיקרא "המשימה: להצליח לא להתנתק מנטפליקס".

נתחיל בהמלצת צפייה: אתם חייבים לראות אותו מתישהו. תעשו לעצמכם טובה ותראו אותו רק מסיבה אחת: כשישאלו אתכם את השאלה הסאחית ביקום "מה הסרט הכי טוב שראית?", לכם תהיה תשובה מקורית, "יש הרבה, אבל אני יכול להגיד לך מה הסרט הכי רע שראיתי..." ואחרי פאוזה של כמה שניות, תשלימו "משימת יירוט".

תסריט מופרך, קאסט נוראי, דיאלוגים חלולים וטוויסטים שמ ערכת היירוט שלכם תזהה מקילומטר - כולם חברו יחדיו לסרט האקשן הכי גרוע שאתם עדיין לא מכירים. זה אמיתי, אין רגע אחד של אקשן ראוי ביצירה הזו, כי את רובה תעבירו בחוסר מתח ועניין. למעשה, בחלקים מסוימים תחשבו לעצמכם שמדובר בכלל בפרודיה ללא בדיחות. באופן אישי, מרוב שעמום התחלתי לבהות בפופקורן שהתפצלח יפה במיקרו.

מה הסיפור? על אסדת טילי הגנה בלב האוקיינוס מנהלת קפטן ג'יי ג'יי קולינס )אלזה פטקי הנוראית( קרב נגד הזמן ונגד טרוריס טים שמכוונים 16 טילים גרעיניים לעבר ערי ארה"ב. בשלב מסוים אתם תתפללו שאחד מהם יוסט לכיוון הסלון שלכם.

"משימת יירוט" מרגיש כמו מפגש פסגה בין התסריט שמזל שלא אושר בסוף בסדרת "מת לחיות" לבין הסצנה הכי מופרכת של "מק גייוור". אין בו רגע אחד של חן ואמינות: הקרבות החשופים נראים כאילו בוימו על ידי מדריך קפוארה, הפעלולים בלתי ניתנים לביצוע וגוררים צחוק אמיתי. הסט, חדר המצב של אסדת יירוט טילי גרעין, נראה כמו משהו שנבנה להפקת פסטיגל באייטיז עם מסכי מחשב מוגזמים ואורות שמהבהבים להם סתם. אפילו אנימציית טילי הג רעין המשוגרים כדי לחסל את אמריקה מזכירה משחק סלולרי זול.

ואם זה לא מספיק, ג'יי ג'יי והטרוריסטי­ם יאכילו אתכם בכפית לאורך כל הסרט: כל מצב מסוכן ילווה בשורת מחץ ילדותית כדי שלא תישאר שנייה אחת שבה לא תבינו שהם מודאגים, בלחץ, בסכנה או שנגמר הזמן. למה אני מתכוון? לזה שאם תראו ששעון הספירה לאחור הולך ואוזל, טבעי לגמרי שבסרט הזה הגיבורה תגיד "שעון הספירה לאחור הולך ואוזל!".

כדי להוסיף עומק למשחק הכי רדוד שראיתם אי פעם מקאסט, הכניסו היוצרים לגיבורים שריטות וצלקות מהעבר שמניעות אותם בעלילה. הטרוריסט החתיך ביותר שתראו אי פעם פועל מתחושת נקם - כלומר, אביו היה שגריר באו"ם ולכן הוא רוצה להשמיד כל יצור חי ביבשת. לגיבורה הראשית תפרו סיפור "מי טו" מהעבר, שמוציא ממנה רגש כל כך לא אמין שאתה תוהה אם הדמות לא המציאה אותו בכלל.

בשורה התחתונה: שימו שקית פופקורן ושבו לראות, ואולי גם לכם ייצא להתפעל מיופיו הקסום של הטבע הטמון בגרעין תירס קטן. קמפיין שילוט החוצות שקידם את העונה החדשה של "האח הג דול" זרק לנו רמזים "אולי זה המופנם מהמשרד?", "אולי זו הפקידה מהבנק?" ואפילו שלט מכוון לברנז'ה שהתייחס לזכיינית המתחרה "אולי זו המפיקה מקשת?"

בניסיון להשלים את מהלך הקידום הוציא היח"צ ידיעה על "דרמה בהפקה" - אחד המתמודדים נדבק בקורונה!

נכון לכתיבת שורות אלה, לא ברור כמה צופים שאב פרק כניסת הדיירים של "האח" מנתוני הרייטינג של "חתונמי", אבל יש סיכוי שעל רקע הזוגות הלא ממש מעניינים בעונה הזו, נטשו חלק מהצופים כדי לבדוק אולי מישהו שהם מכירים זה ההוא שנדבק בסוף בקורונה, נשאר בחוץ ועלול להדביק אותם. וזאת כבר דרמה!

 ?? ?? אלזה פטקי ב"משימת יירוט". הסרט הכי רע שלא הכרתם
אלזה פטקי ב"משימת יירוט". הסרט הכי רע שלא הכרתם
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel