Israel Hayom

דוד אלחייני, שחרר אותנו

- ללי דרעי

יש עמותה, מועצת יש"ע שמה, אשר הוקמה ב 1980 כדי "לקדם את מפעל ההתיישבות, לייצג את האינ טרסים של המתיישבים, וכן לקיים הסברה בישראל ובחו"ל בעד לגיטימיות המפעל וחשיבותו". חברים בה ראשי הערים, המועצות המקומיות והאזוריות הישרא ליות שבתחומי יהודה והשומרון. לגוף זה מגיע הרבה קרדיט על פיתוח ההתיישבות היהודית בחבלי ארץ שמעבר לקו הירוק. לא ניתן להתווכח על כך.

אבל הגוף הזה הוא גם אנומליה מעצם קיומו, והד ברים התחדדו ביתר שאת בשנים האחרונות, תחת שרביטו של יושב הראש שלו, דוד אלחייני, ראש מו עצת בקעת הירדן.

חברי העמותה הם, כאמור, ראשי הרשויות אשר נבחרו בבחירות המוניציפלי­ות. הם זוכים לסמכות אך גם לאחריות, ואותם הציבור שופט בכל חמש שנים ומחליט אם להמשיך את כהונתם.

יו"ר מועצת יש"ע, לעומת זאת, לא נבחר על ידי ציבור המתיישבים אלא על ידי אותם חברי עמותה. ופה קבור הכלב. כי ברגע שהיו"ר, המתיימר לייצג אותי ואת כמעט חצי מיליון התושבים הישראלים של יו"ש, בוחר בדרך אידיאולוגי­ת ופוליטית אשר אינה תואמת, לתפיסת רוב הציבור ביו"ש, את האינטרסים של המתיישבים - אנחנו בבעיה. בעיה גדולה.

יש פה שאלה כמעט פילוסופית שצריכה להישאל: האם אדם או גוף יכולים לייצג ציבור אשר לא בחר בהם? אני יודעת, אפשר לשאול אותה שאלה לגבי נפתלי בנט, היועצים המשפטיים לממשלה ושופטי בית המשפט העליון. אבל בתוך עמי אנוכי יושבת, ומה שקרה השבוע בהצבעה על הארכת תוקף תקנות יו"ש רק הבהיר עד כמה לשאלה זו יש משקל.

למועצת יש"ע מגיע הרבה קרדיט על פיתוח ההתיישבות היהודית בחבלי ארץ שמעבר לקו הירוק. אבל הגוף הזה הוא גם אנומליה מעצם קיומו

מכיוון שאנחנו, תושבי יהודה ושומרון, נמצאים בסוג של מלכוד, עומד בראש הגוף אשר אמור לשקף את האינטרסים שלנו אדם אשר פעם אחר פעם מחבל באותם אינטרסים. אם זה בזמן עסקת המאה, כאשר הפעיל את כל כובד משקלו כדי למנוע את החלת הריבונות, אם זה בתמיכה ההזויה שלו במפלגת תקווה חדשה ובממשלה הזאת, ואם זה בקמפיין האחרון שבו, בניגוד גמור לעמדת רוב ראשי הרשויות ביו"ש, תקף את האופוזיציה על התעקשותה להפיל את הממשלה הרעה הזאת.

הנזק שגורם אלחייני, ואיתו מספר קטן אך מצער של ראשי רשויות, למפעל ההתיישבות, עצום. הרי הם מעולם לא נבחרו כדי להחליט עבור התושבים שלהם מהו היחס הנכון כלפי השלטון המרכזי.

מי שמך, מר אלחייני, להחליט עבורי אם ממשלה זו לגיטימית? אני בחרתי בך? מישהו חוץ מ 6,500 תושבי בקעת הירדן בחר בך לייצג אותנו?

חשוב להעמיד את הדברים על דיוקם: מפעל ההתיישבות והמחנה הלאומי, אשר נמצא כיום באופוזיציה, חד הם.

ראשי מועצות יהודה ושומרון, כל יום שדוד אלחייני מנהיג את מועצת יש"ע הוא אות קלון עלינו ופגיעה אנושה בברית הבלתי מסויגת בין ההתיישבות למחנה הלאומי. ביכולתכם לתקן את המצב המעוות ולבחור יושב ראש אשר נאמן לערכי ההתיישבות, ולא מונע משנאה אישית. תפקידכם כיום, יותר מתמיד, לדאוג לכך שמועצת יש"ע לא תהיה חסרת ישע.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel