Israel Hayom

מדר עוד יברך על העונה תחת אוברדוביץ'

אבי סגל | הפינה האירופית אחרי השיעור החשוב שקיבל הרכז הישראלי בבית הספר הכי טוב באירופה - טוב יעשה אם ימשיך בפרטיזן בלגרד

-

ים מדר עוד יברך בעתיד על שנתו הראשונה מחוץ לישראל. אף שלרכז שעזב את הפועל ת"א לא היתה עונה עם מספרים גדולים בפרטיזן בלג רד, הוא עמד במשימה בכבוד וקיבל בגיל 21 שנת לימוד בבית הספר הכי טוב באירופה. מה שהרוויח השנה לא יסולא בפז.

ז'ליקו אוברדוביץ' הוא לא רק מא סטר כדורסל, הוא מאמן קשוח בעל דרישות עצומות, אחד שתומך אבל גם לא מוותר. מדר קיבל תחתיו שיעור חשוב בפיזיות ובאינטנסיב­יות ברמות הג בוהות, וגם זכה לשחק לעיני קהל גדול באווירה סוערת ולו חצת. הוא התאמן ברמות שלא הכיר עד היום. המחמאה הגדולה ביותר שיכול הרכז הישראלי לקחת מהעונה החולפת היא שראו כמה המאמן סומך עליו.

ההחלטה ללכת לפרטיזן היתה ללא ספק עדיפה מאשר ללכת אל הלא נודע ב .NBA הליגה הטובה בעולם נשארה המטרה הגדולה של מדר, אבל טוב יעשה אם ימשיך בסרביה עונה נוספת - בוודאי אם הקבוצה תשחק ביורוליג. הישראלי המוכשר עשוי לעלות מדרגה ולקבל יותר קרדיט בשנה הבאה, וזה בדיוק מה שהוא צריך כרגע.

אין קיצורי דרך

פרטיזן בלגרד למדה העונה בצו רה הכואבת שאין קיצורי דרך. המאמן האגדי שוויתר על היורוליג כדי לשוב למועדון הבית השלו, משך אחריו שמות גדולים שיכלו בקלות לשחק במפעל הבכיר באירופה, אבל הקבוצה נכשלה ביורוקאפ עם הדחה מפתיעה מול בור סאספור הטורקית בשמינית הגמר, וגם בליגה האדריאטית היא הפסידה במשחק המכריע ולא השיגה כרטיס ליורוליג.

למרות כל אלה, אין ספק של פרויקט הזה צפוי עתיד ורוד. ייתכן שהקבוצה תשיג את מטרתה לחזור ליורוליג לראשונה מאז 2014 בדרך עקיפה. היעדרותן הצפויה של הקבוצות הרוסיות מהמפעל בעונה הבאה תביא לשני כרטיסים חופשיים ופ רטיזן מועמדת בכירה לזכות באחד בגלל המסורת, הרכב השח קנים הנוצץ וכמובן בזכות אוברדוביץ'.

סדרת הגמר בין פרטיזן לכוכב האדום היתה סוערת במיוחד, ושני משחקים כמעט לא הגיעו לסיומם. בכדורסל הס רבי יצטרכו להבין איך מונעים אירועים שכאלה באולמות - המצב שבו כל משחק יכול להתפוצץ בגלל התנהגות הקהל אינו יכול להימשך. המשחק השלישי בסדרה הופסק לשעה, ובמשחק החמישי דרשו השופטים מהאבטחה לפנות את כל הקהל, ורק לאחר מכן חודש המשחק.

המאמן אוברדוביץ' היה מאוכזב בסיום לא רק בגלל ההפסד: "אין במה שקורה היגיון או קשר לכדורסל. איך מרגישים השחקנים ששיחקו במשחק הזה ארבעה משחקים במקום אחד? הנהלת הליגה חייבת לעשות משהו בנידון".

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ?? מדר. סומכים עליו צילום: מתוך טוויטר
מדר. סומכים עליו צילום: מתוך טוויטר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel