Israel Hayom

חותרים למצוינות

נבחרת ישראל בשחייה מתכוננת לאירוע השיא של השנה - אליפות העולם בבודפשט בעוד עשרה ימים ● אהוד סגל, איש הצוות המקצועי: "צריך לזכור שמעולם לא היתה לנו נבחרת בגמר, אזהמטרה היא להצליח גם ברמה הקבוצתית" ● יו"ר האיגוד מיקי חליקה: "השמיים הם הגבול, כולם בכושר מעול

- אורן אהרוני

עשרה ימים לפני שתצא לדרך אליפות העולם בשחייה בבודפשט - אירוע השיא של הענף השנה - נערך אתמול אימון פתוח לתקשורת עם נבחרת ישראל.

סגל הנבחרת ימנה 14 שחייניות ושחיינים, כך נקבע על ידי הצוות המקצועי בהובלת דיוויד מארש ואהוד סגל, ונוסף עליהם שלושה שחייני מים פתוחים ו 11 שחייניות אמנותיות.

בבריכה: אביב ברזילי, אנסטסיה גו רבנקו, לאה פולונסקי, גל כהן גרו מי, מירון חרותי, דניס לוקטב, מיכאל לייטרובסקי, תומר פרנקל, דריה גו לובטי, דניאל נמיר, בר סולובייצ'יק, כריס פיצ'וגין, איתי גולדפדן ורון פו לונסקי. במים הפתוחים: אווה פביאן, מתן רודיטי ועדו גל.

"ידענו מראש שזו תהיה שנה מאוד עמוסה", אמר סגל, "הרבה ספורטאים שלנו חזרו מהמכללות וצריך לראות איך אנחנו מחזירים אותם למסלול התחרויות, גם לאווירה של הנבחרת, ובגדול לסיים את הקיץ הכי חזק בא ליפות אירופה. גם הפעם אנחנו עושים תוכנית מלאה לשליחים, וצריך לזכור שמעולם לא היתה לנו נבחרת בגמר אליפות העולם, אז המטרה היא לה צליח גם ברמה הקבוצתית".

"אליפות עולם היא תמיד אירוע

גדול ומרתק", אמר יו"ר האיגוד מיקי חליקה, "מובן שהעיתוי שלו השת בש בגלל הקורונה, מה שגרם להרבה מאוד נבחרות לשקול באיזה סגל יגיעו לאליפות. אנחנו כהחלטה אסטרטגית בונים את השיא לאליפות אירופה, שתהיה לה חשיבות גדולה יותר מכיוון שהיא כבר תהיה בתוך העונה.

"המטרות עצמן הן להגיע למוקד מות ולעבור לשלב הבא, שם צריך לה תקדם - ואז השמיים הם הגבול. קשה לחזות מה יהיה, אבל אני יכול להגיד שכל הנבחרת נמצאת בכושר מעולה".

אפשר לבנות על הישג משמעותי של גורבנקו?

"אנסטסיה גורבנקו היא שחיינית ברמה משמעותית לכל דבר, ולא משנה מה היא תעשה. נכון שנבח רת רוסיה לא מגיעה, אבל במשחים שהיא שוחה - או שהיא יותר טובה מהרוסים, או שאין רוסיות שמתקרבות אליה. ברוב התחרות היא נמצאת עם מתחרות אחרות.

"באבו דאבי אף אחד לא בא ואמר שתיקח את הזהב וככה מכוונים את השחיינים, בכל פעם צריך לעבור שלב אחרי שלב".

התעמלות אמנותית. בביתן 2 ב"אקספו" בתל אביב החלו אתמול ההקמות לקראת אליפות אירופה בה תעמלות אמנותית, שתיפתח בעוד שבוע בישראל.

כבר היום יחלו לבנות את הטרי בונות שבהן יהיו אלפי מקומות ישי בה. בגמרים חלק מהן יהיו תפוסות עד אפס מקום ולכן נפתח אזור נוסף למכירת כרטיסים.

החל מיום ראשון יגיעו לארץ מאות המתעמלות מ 39 מדינות, ולמחרת ייפתחו האימונים עד לתחילת התח רויות ברביעי.

 ?? ?? נבחרת השחייה. שנה עמוסה
נבחרת השחייה. שנה עמוסה
 ?? ?? גורבנקו. בונים עליה צילומים: אורן אהרוני
גורבנקו. בונים עליה צילומים: אורן אהרוני
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel