Israel Hayom

שבוע נופש באילת בקיץ: 35 אלף שקלים

- שמעון יעיש

מחירי המלונות בישראל מזנקים ומגיעים עד כ 35 אלף שקלים לשבוע למשפחה, של זוג ושני ילדים, במלון חמישה כוכבים באילת. המחיר לשבוע, באותו דירוג כוכבים, מתחיל מכ 23 אלף שקלים ובחלק מהמקרים הוא כולל רק לינה וארוחת בוקר. המלונות שבדקנו, בין היתר: יו קוראל ביץ', רויאל ביץ', מלכת שבא ודן אילת. גם במלונות ארבעה כוכבים המחירים נעים סביב 20-18 אלף שקלים לשבוע לכל המשפחה בעיר הדרומית.

בבדיקה מול גוליבר, נמצאה משנת 2019 עלייה של עד 35% במחירי המלונות בישראל. בחברת קשרי תעופה מצאו עלייה של כ 20% מאז 2019 במחירי המלונות בתל אביב ובים המלח.

כדאי להזמין מראש

הקיץ אנחנו צפויים לשלם הרבה מאוד עבור הטיסות, אם בכלל נצליח למצוא מקום. התפוסה בנמל התעופה הגיעה לשיא, ולא מאושרות טיסות נוספות מעבר לקיימות - כלומר, ההיצע לא צפוי לגדול, והמחירים לא צפויים לרדת אלא רק לעלות.

בבדיקה שערכנו מצאנו טיסות ישירות באוגוסט לפריז ב 950 דולר, לליסבון ב 1,100 דולר ולבנגקוק ב 3,000 דולר - מחי רים לכרטיסי הטיסה הבסיסיים ביותר במחלקת התיירים, לא לכרטיסים משודרגים במחלקות המתקדמות.

בגוליבר מצאו זינוק של כ 50% במחירי הטיסות לניו יורק בקיץ ושל כמעט 20% במחירי חבילות הנופש לכרתים, בהשוואה לאותם תאריכים באוגוסט ,2019 טרום תקופת הקורונה. זיו רוזן, מנכ"ל החברה: "הביקוש לחופשות קיץ בהרבה מהיעדים גדול על ההיצע, ומוביל לעליית מחירים, בוודאי בהשוואה ל .2019 מי שמעוניין בחופשה, כדאי לו להזמין מוקדם ככל האפשר כי המחירים להערכתנו צפויים להמשיך לעלות".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel