Israel Hayom

"שינינו פעילויות כדי להקל על ההורים"

- היאלי יעקבי הנדלסמן

מחנות הקיץ של הצופים ושל הנוער העובד והלומד התייקרו השנה בשיעור של כ .10% בתנועת הצופים הסבירו כי "הע לייה נובעת בעיקר משינויים ביוקר המחיה. בחודשים האחרונים עשתה התנועה כל שבידה לצמצם עלויות מול הספקים השונים, אבטחה ורפואה, מזון והיסעים.

"כמו כן, היא עמלה ליצירת שיתופי פעולה עם הרשויות, דוגמת עיריות תל אביב יפו ורמת גן, שהרימו את הכפפה ומס בסדות חלק משמעותי מהעלויות. רשויות נוספות בוחנות כעת את הנושא וצפויות גם הן להצטרף למהלך. התנועה, מאז ועד היום, תמצא את הדרך לתמוך בחניכים שנזקקים לסיוע כדי לצאת למפעלי הקיץ השונים".

לדברי מאיה שלייפר, מהנוער העובד והלומד, "גם תנועות הנוער, המבוססות על עמותות ללא מטרות רווח, מתקשות לה תמודד עם עליית המחירים. בשנתיים האחרונות כל הספקים והתשתיות של מחנות הקיץ, שמבוססים במידה רבה על דלק - גנרטורים, הסעות, הובלת ציוד, מזון, אמבולנס צמוד וכן הלאה - העלו מחירים. זה חישוב פשוט של הוצאות מול הכנסות. אנחנו עובדים בעיקר על מזעור הנזקים של עליית המחירים, כדי שישפיעו באופן המינימלי על המחיר שפוגשים ההורים.

"לצערנו, תמיכת משרד החינוך לא מספיקה כדי להוזיל משמ עותית. בחלוקה לפי חניך, זה כ 400 שקלים לשנה. לשם השוואה, חניך במחנה קיץ ליום אחד עולה כ 00 שקלים. אחרי הסבסוד של התנועה, המחיר להורה נמוך לפחות בחצי ממחיר העלות.

"לדוגמה, מחנה של ארבעה ימים לשכבות ,'ח-'ז שעלה 620 שקלים בשנה שעברה, עולה השנה 680 שקלים - התייקרות של .10% בחלק מהמפעלים החלטנו להשאיר את המחיר כפי שהיה, תוך שינוי הפעילות עצמה, כדי להקל על ההורים".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel