Israel Hayom

אחרי השמועות על מותו: אבו מאזן נאם בטלפון

- דנה בן שמעון

יממה מורטת עצבים עברה על רמאללה בעק בות חרושת שמועות ברשתות החברתיות על מותו של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.

הידיעות שהופצו יצרו דרמה רבה, עד שגורמים פלשתיניים רשמיים הכחישו את הדיווחים השקריים. דובר תנועת פת"ח, אוסאמה קוואסמה, הודיע כי "מצבו הבריאותי של יו"ר הר שות טוב - אין בסיס לשמועות".

ההכחשות שיצאו אולי הרגיעו את הסערה, אך לא עצרו לגמרי את הספקולציות. אלה המשי כו להתרוצץ, עד שהופיע סימן חיים מאבו מאזן אתמול בצהריים, עם השתתפותו בוועידה שתו כננה מראש ונערכה ברמאללה לדיון במצב אל אקצא. יו"ר הר שות לא נכח פיזית בכינוס, אך דבריו הועברו, בקולו, בשידור חי. "ירושלים אינה למכירה. לא נקבל שינוי של המצב ההיסטורי בירושלים. מאבקנו עם הכיבוש הוא מדיני ביסודו", אמר. הש תתפותו באירוע תרמה להפרכת השמועות כי "הנשיא הפלשתיני מת", ושלחה לציבור הפלשתיני סימן מעודד.

גם בשבת האחרונה התפתחה דרמה בעקבות דיווח שפרסמה רשת BBC בערבית כי "מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסין אשייח', קיבל לידיו כמה מה תפקידים המרכזיים של מחמוד עבאס, בשל נסיבות בריאותיות". בפת"ח מיהרו להכחיש, וגורם ברמאללה מסר ל "ישראל היום" כי "נפתחה חקירה למציאת הגו רם המדליף". עם זאת, המנהיג בן ה 87 אינו בשיאו מבחינה בריאותית, וברמאללה מקפידים שלא לחשוף פרטים על מצבו.

 ?? ?? אבו מאזן צילום: רויטרס
אבו מאזן צילום: רויטרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel