Israel Hayom

גידול דרמטי בביקושים בבאר שבע, צניחת עסקאות בת"א

דו"ח הכלכלנית הראשית באוצר חשף כי בשנה האחרונה חל גידול של 14% בעסקאות נדל"ן בבירת הנגב, במקביל לירידה של 12% במכירת דירות בת"א • העסקאות בפריפריה היוו 44% מסך המכירות - משקל שיא של 20 שנה • מה הסיבות לשינוי המגמה?

-

בדרך להתגשמות חזון בן גוריון בנגב? דו"ח הכלכלנית הראשית במשרד האוצר שהתפרסם השבוע חושף שינוי מגמה - גידול אדיר בביקושים לדירות בב"ש לעומת דירות בת"א.

לפי הדו"ח, הגידול בב"ש עומד על 14% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לעומת זאת, באזור ת"א נרשמה ירידה של 12% בעסקאות המכירה באותה תקופה.

עוד עולה מהנתונים כי העסקאות בפריפריה היוו 44%-כ מסך העסקאות בשוק החופשי 13.7-כ) אלף דירות(. מדובר בשיא של 20 שנה מבחינת משקל מכירת הדירות בפריפריה לעומת המרכז.

״לא מן הנמנע כי אילוצים כלכליים, על רקע העלייה החדה במחירי הדיור בשנה האחרונה, היו בין הגורמים שהביאו לגידול במשקל הפריפריה בסך רכישות דירה ראשונה בשוק החופשי״, נכתב בדו"ח.

בנוסף, הדו"ח חושף כי המחיר החציוני של דירה שנרכשה באזורי הביקוש במרכז הארץ עמד ברבעון הראשון של השנה על 2.19 מיליון שקלים - 61% יותר מהמחיר החציוני בעסקאות שבוצעו בפריפריה.

האם הירידה בעסקאות בת"א היא זו שגרמה לעיריית ת"א-יפו "לשנס מו תניים" ולהמציא תכנית דיור משלה? יממה בלבד לפני פרסום הנתונים הר שמיים, יצאה עיריית העיר היקרה בעו לם בתכנית עצמאית משלה להורדת יוקר הדיור. העירייה הכריזה על מדי ניות דיור עירונית להקלה על יוקר המחייה במגורים, שבין סעיפיה הייתה החלטה 15%-ש מהדירות שייבנו על קרקע פרטית יושכרו לזוכים בהגרלה בהנחה של 40% ממחיר השוק, 50%-ו מהדירות שייבנו על קרקע עירונית יושכרו 50%-ב הנחה, למי שיעמוד גם במבחני הכנסה.

 ?? ?? באר שבע. תנופה חסרת תקדים במספר העסקאות
באר שבע. תנופה חסרת תקדים במספר העסקאות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel