Israel Hayom

פרופ' זרקא לנוכח העלייה בתחלואה: שוקלים לאפשר מנת חיסון חמישית

- מיטל יסעור בית־אור

לנוכח העלייה במקרי ההידבקות: ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא ערך מסיבת עיתונאים שבה התייחס למצב התחלואה.

"אנחנו שוקלים מתן חיסון חמישי", אמר זרקא. "הנגיף נמצא כאן ומפושט גם בעולם. ממליץ להשתמש במסיכה במקומות סגורים וצפופים".

פרויקטור הקורונה נתן דגש גם לשבים מהטיסה לחו"ל ואמר כי "כרגע לא נדרש מחוזרי חו"ל לבצע בדיקה בכניסה לישראל. אך אני מבקש מכל מי שחוזר מחו"ל ומרגיש תסמינים, ללכת להיבדק בבדיקת PCR ולא להסתפק בבדיקה ביתית. זה יאפשר לנו לדעת אם חדר וריאנט חדש לישראל".

מוקדם יותר אתמול ערכו רה"מ נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ התייעצות עם גורמי המקצוע. בין ההחלטות שהתקבלו: חידוד ההמלצה לעטיית מסיכה בחללים סגורים בקרב אוכלוסייה מבוגרת ואנשים בסיכון נוסף, למעקב ולניטור אחר ההדבקה. בשלב זה לא יתקיים שינוי מדיניות, אך הוחלט על תגבור וחיזוק ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת ומוסדות "מגן אבות".

בדיון השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראשת שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, ממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא וגורמי מקצוע נוספים. בתחילה הוצגה תמונת המצב הנוכחית ונתוני התחלואה, המצביעים על מגמת עלייה עקבית לצד צפי להמשך.

במהלך הדיון של הצט"מ, חברי הצוות הצביעו בעד ההמלצות הבאות: המלצה על שימוש במסיכות במרחבים סגורים - ובפרט בהתקהלויות; קיום דיון נוסף בהמשך באפשרות של הענקת מנת חיסון חמישית נגד הנגיף; לאפשר לילדים מגיל 5 ומעלה לקבל את מנת הבוסטר (החיסון השלישי); לחייב לחסן את עובדי הבריאות בשתי מנות רגילות ובמנת הבוסטר. ההמלצות יועלו בפני מנכ"ל משרד הבריאות להחלטתו.

 ?? ?? זרקא צילום: גדעון מרקוביץ'
זרקא צילום: גדעון מרקוביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel