Israel Hayom

"כללית כשלה בהחזר כספים לשורדי שואה"

המועצה לצרכנות: הקופה השיבה בפועל 5% מהסכום שהתחייבה ● כללית: "פעלנו ליידע"

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

"קופת חולים כללית קיבלה מאות מיליוני שקלים מממשלת גרמניה לטיפול בשורדי השואה, אך גבתה מהם דמי השתתפות עצמית עבור טיפולים ותרופות" - כך טוענים במועצה הישראלית לצרכנות.

הסיפור החל בשנת ,2010 אז הגישה שורדת השואה יהודית בויטלר ז"ל תביעה ייצוגית נגד קופת חולים כללית. בתובענה נטען כי קופת החולים כללית קיבלה הכספים מממשלת גרמניה עבור שורדי שואה, אולם הפרה את התחייבותה וגבתה מהמבוטחים דמי השתתפות עצמית.

אחרי שורת הסדרי פשרה ודיונים משפטיים חוזרים ונשנים שנמשכו כעשור, הגיעו הצדדים להסדר פשרה משלים שאושר בשנת .2021 בהתאם להסדר, שורדי שואה מבוטחי כללית מעל גיל 75 יקבלו פטור מדמי השתתפות עצמית בטיפולי שיניים עד סוף חייהם. שווי ההטבה עמד על סכום של 15 מיליון שקלים. אם הסך הכולל של מימוש ההטבה יהיה נמוך מ־21 מיליון שקלים, תינתן הטבה נוספת לחברי הקבוצה.

אלא שלאחרונה הגישה כללית דו"ח שממנו עלה כי מימוש ההטבה בפועל עד כה עמד על 760,943 שקלים בלבד. מאחר שלא ניתן לתקן או לשנות את הסדר הפשרה, המועצה לצרכנות מבקשת להקדים את מועד מתן ההטבה הנוספת לחברי הקבוצה כל עוד הם בחיים.

מכללית נמסר בתגובה: "פעלנו ופועלים כדי ליידע על הזכאות למתן ההטבה בכל אמצעי התקשורת שלהם התחייבנו בהסדר הפשרה. נציין כי בימים אלה אנו בוחנים הרחבת אוכלוסיית הזכאים להטבה זו".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel