Israel Hayom

השופט קולה: "עבר עלי פסח שחור"

-

במשפט הראשון של זדורוב בבית המשפט המחוזי הרכב השופטים לא בלט בהערותיו. בה רכב כיהנו סגן הנשיא דאז, יצחק כהן, שפרש שנים אחר כך מתפקי דו לאחר שנחשד בהטרדה מינית; השופט חיים גלפז, שנפטר כמה שנים לאחר תום המשפט; והשו פטת אסתר הלמן, שמכהנת כיום כנשיאת ביהמ"ש המחוזי בנצרת.

בהרכב הנוכחי חברים שני שופ טים ושופטת: סגן נשיא בית המש פט המחוזי אשר קולה, השופט דני צרפתי והשופטת תמר ניסים שי. הרכב השופטים ייזכר ללא קשר לתוצאות המשפט, בגלל ההתע רבות שלהם במהלך הדיונים. לא אחת הופסקו החקירות, והשופטים אף מנעו מעדים להשיב לשאלות.

אירוע חריג נוסף התרחש כשה שופט קולה סיפר כי בדרכו לשי רותים עצר אותו אדם שמשך בידו ואמר לו שיש לו פרטים על הרצח. אחרי שאותו אדם נעצר, התברר כי מדובר בתימהוני.

קולה משך את מלוא תשומת הלב, כשסיפר באולם כי עבר עליו "פסח שחור" כשהוטרד פע מים רבות בנוגע למשפט. "הופ עלו עלי לחצים, שלדעתי אסור שייעשו במדינה מתוקנת", הוא שיתף, "הייתי קרוב לפסול את עצמי. יש דברים שנעשו, ולא את כולם אני רוצה לחשוף. אבל מי שצריך לדעת - יודע".

הפרקליטות דרשה לעצור את דיוני ההוכחות עד שיתקבלו הבה רות בנושא. אחרי שנשלחו מכת בים, הודיע השופט כי לא ייחס לשום גורם הפעלת לחצים פסו לים וכי ידון "בנפש חפצה ובלב פתוח, ורק מוראו של הדין ומורא שמיים עלי".

 ?? ?? השופט אשר קולה
השופט אשר קולה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel