Israel Hayom

פרויקט חדש ישלב לוחמים משוחררים בענף ההיי טק

מטרת התוכנית: להכשיר כוח אדם איכותי לתחום הנחשק ● "אין סיבה שהקרביים ייפגעו"

- נועם )דבול( דביר

ענף ההיי טק עובר לאח רונה שינויים ונאלץ לה תמודד עם מחסור אדיר בכוח אדם, במקביל להמשך התפת חותה של הטכנולוגיה. בדיוק לשם כך הוקם פרויקט חדש שפועל לשילוב לוחמים משו חררים בתעשיית ההיי טק הישראלית, כדי שלא יישארו מאחור לאחר שתרמו למדינה את מיטב שנותיהם.

ענף ההיי טק מלווה בחסמים רבים עבור מי שלא שירתו בי חידות הטכנולוגיו­ת של צה"ל כמו 8200 וכדומה. הדבר בולט בעיקר בקרב לוחמים ומשרתי היחידות הקרביות שמשתחררים חסרי השכלה או ניסיון בתחום, וצריכים לעשות דרך ארוכה ומ פרכת כדי להתקבל ללימודים או לעבודה.

כעת חברת זיפ אינסטינקט, שפועלת בתחום הסייבר ההגנ תי באמצעות בינה מלאכותית, יזמה פרויקט לשילוב הלוחמים בענף המבוקש. התוכנית פועלת בשני מישורים: הראשון בקרב לוחמים משוחררים שלמדו או לומדים באקדמיה את מקצועות מדעי המחשב, הנדסה וכדומה ומתקשים למצוא עבודה מפני שאין להם ניסיון או קשרים.

המישור השני הוא תוכניות הכשרה ראשוניות עבור לוחמים משוחררים, כאלה שיש להם יכו לות, רוצים להשתלב - אך לא יודעים היכן להתחיל או כיצד להגיע למקומות הנכונים.

גיא כספי ,(50) מנכ"ל ומייסד חברת זיפ אינסטינקט: "התוכ נית שלנו היא להסיר את הח סמים בפני אותם חיילים קר ביים שסיכנו את החיים שלהם, ולעיתים משתחררים בהרגשה שאין להם עתיד כי לא היו בי חידה טכנולוגית.

"יש המון צעירים שסיימו חמש יחידות מתמטיקה בתיכון, יש להם יכולות וראש מדהים, אך בחרו ללכת לשירות קרבי - ואין סיבה שייפגעו מכך.

לכן יצרנו תוכנית הכשרה שאחרי חצי שנה כבר אפשר להתחיל לעבוד, ואנחנו מקווים שעוד חברות היי טק גדולות יפ תחו כאלה. זה לא מתאים לכל אחד - אבל לחלקם זה פותח דלתות".

חברת זיפ אינסטינקט מעסיקה כ 400 עובדים, מחציתם בארץ ומחציתם בארה"ב.

בשבוע שעבר נערך כנס רא שון מסוגו שבו לקחו חלק חיילים משוחררים ונציגים של 44 עמו תות בוגרים שונות, כמו גולני, סיירת מטכ"ל, צנחנים לצד בו גרי ,8200 ממר"ם ועוד, ואליו הגיע גם הרמטכ"ל כוכבי.

"יחד אנחנו רוצים לחולל שי נוי, שיאפשר שילוב טוב יותר של לוחמים ויוצאי היחידות הק רביות", סיכם כספי.

 ?? ??
 ?? ?? גיא כספי, מנכ"ל זיפ אינסטינקט
גיא כספי, מנכ"ל זיפ אינסטינקט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel