Israel Hayom

לא לוקחים סיכונים: זינוק ברכישות של מסיכות ובדיקות ביתיות לקורונה

- היאלי יעקבי־הנדלסמן

חזרה לימים מדאיגים? על רקע העלייה בתחלואה בימים האחרונים והנדבקים במחלת הקורונה חל גידול משמעותי ברכישות של מסיכות ובדיקות קורונה. זאת על אף שכרגע אין שום חובה לעטות מסיכות ולבצע בדיקות באופן קבוע.

בענף מסבירים כי למרות שהוסרו המגבלות, ההנחה היא שאנשים חוששים מניסיון העבר ומהתקופה הארוכה של התחלואה שידענו בשנתיים החולפות, וכי ככל הנראה מדובר בדריכות רגילה או בתגובה שגרתית לחולי.

מהנתונים של רשת סופרפארם עולה כי חלה עלייה במכירות של בדיקות קורונה בימים האחרונים בסדר גודל כפול מהממוצע בחודש האחרון. מדובר בבדיקות קורונה ביתיות אשר נמכרות על המדף.

במקביל, יש עלייה משמעותית גם בכמות הנבדקים בבדיקות אנטיגן בעמדות שבסבסוד המדינה אשר מתבצעות על ידי דוגמים. גם בדיקות אלה זינקו פי שניים לעומת חודש מאי. עוד מציינים בסופרפארם כי חלה עלייה של עשרות אחוזים ברכישת מסיכות חד־פעמיות.

לדברי עימאד סאדר, מנהל שיווק וסחר בית מרקחת בסופרפארם, "בשבוע האחרון, במקביל לעלייה במספר הנדבקים היומי בקורונה אנחנו רואים עלייה בצריכה של בדיקות קורונה ביתיות ושל בדיקות קורונה מוסדיות באמצעות דוגם. לצד זאת נרשמה עלייה גם ברכישת מסיכות, וזאת למרות ביטול חובת עטיית מסיכה במקומות סגורים, למעט קופות חולים ובתי חולים. אולם עדיין מדובר במספרים נמוכים בהרבה מאשר בשיא גל התחלואה הקודם".

גם ברשת גוד פארם מבחינים בעלייה משמעותית ברכישת בדיקות אנטיגן ביתיות. לדברי אדם פרילדר, מנכ"ל רשת גוד פארם, "אנחנו מבחינים בעלייה של 70% ברכישת בדיקות אנטיגן ביתיות. אני מניח שהסיבה לכך היא שיש יותר נדבקים, וכתוצאה מזה אנשים שקרובים לנדבקים רוצים להיבדק".

 ?? ?? חוזרים לרכוש מסיכות
חוזרים לרכוש מסיכות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel