Israel Hayom

הגשים את החלום

אברהם טל חלם ליצור אלבום קונספט של איש אחד, שבו הוא כותב, מנגן, מעבד ומפיק את הסאונד ● היום הוא מוציא את הסינגל הראשון "קח עוד נשימה", ואומר: "רציתי להביא את הפנימיות שלי"

- מאיה כהן

חלומות לפעמים מתגשמים, ואם תשאלו את אברהם טל ,(45) הם מתגשמים היום. הסינגל הראשון שיוצא לאוויר העולם הבוקר, "קח עוד נשימה", הוא הסנונית הראשונה מתוך אלבום קו נספט חדש שנקרא "אחד", שבו כל המילים, הלחנים, הנגינה על כל הכלים, העיבודים, התכנותים, המיקסים והמאסטרינג - כולם עבודה של איש אחד - שלו.

"זו לגמרי הגשמת חלום", הוא מחייך, "לקחתי את האלבום הזה עד שלב המא סטרינג, ששמור לאנשים שלמדו הנד סת סאונד. זה לא אומר שמהיום אעשה את המאסטרינג שלי כל הזמן, אבל רצי תי לדעת שאני יכול, ואז להמשיך לתת לכל אחד לעסוק במקצוע שלו. החלום היה בעצם להקליט אלבום מא' ועד ת' לבד. אף פעם לא עשיתי את זה. כשאתה יוצר לבד אתה נכנס לחיפוש. חוויתי הרבה דברים בשנים האחרונות ורציתי לראות איך זה יתבטא ביצירה".

בעצם ויתרת על דיאלוגים ועל סי עורי מוחות שמפרים אמנים בתהליכים של יצירה.

"נכון, אבל יש כל מיני סוגים של יצירה. יש יצירה מתוך דיאלוג ומראה שמישהו מציב מולך, אבל בעיניי זה אקט של אומץ לשבת לבד באולפן כי אין לך רפרנס. אני

חושב שמטרת העל של האמן היא להוציא את מה שבפנים החוצה, לגלם בחומר את הרגשות".

ואיך עשית את זה מבחינה טכנית? צריך להתמקצע בעבודת סאונד שאתה לא מתורגל בה.

"אני יושב כבר 25 שנים באולפנים ליד אנשים שעושים מאסטרינג, אני יודע מה אני רוצה לשמוע - אבל איך לעשות את זה - את זה הייתי צריך ללמוד. האוזן זה הרוב בעבודה הזאת. במוזיקה אם אתה יודע מה אתה רוצה לשמוע, כל השאר זה טכני, אז כן - למדתי וחפרתי בזה. עבדתי שנ תיים על האלבום זה".

מה נשמע באלבום? משהו מהשנ

תיים האחרונות ומהמגיפה העולמית ששיבשה אותן ייכנס לשירים?

"החיים האישים שלי עקפו את זעזוע הקורונה", הוא צוחק, "האלבום הזה מת עסק הרבה בפנימיות שלי, הוא גם צולל למקומות פחות שמחים. נתתי ל'דארק' שבי דרור, יש מקומות קשים באלבום, גם בסאונד, יש דברים אלקטרוניים אפלים וגם בטקסטים. השיר שאני מוציא היום הוא הכי אופטימי באלבום".

עם האופטימיות הזאת הוא יגיע לקיס ריה, ושם ישיק את האלבום החדש במופע חגיגי ב 30 ביוני, במה אליה הוא חוזר הקיץ במופע חדש, בהפקתו המוזיקלית, עם כל הלהיטים שלו.

 ?? ?? אברהם טל. "זה היה מאתגר, אף פעם לא עשיתי את זה" צילום: ינאי יחיאל
אברהם טל. "זה היה מאתגר, אף פעם לא עשיתי את זה" צילום: ינאי יחיאל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel