Israel Hayom

"הלב שלי נמצא בישראל"

ד"ר אוריאנה הרן, עולה חדשה מוונצואלה, משתתפת בעונה החדשה של "המתמחים" שתעלה היום בקשת 12 ● "שמחה להראות שכירורגיה פלסטית היא מעבר לאף יפה"

- ערן סויסה

אחרי שלוש עונות מצליחות, סדרת הדוקו של קשת ,12 "המ תמחים", תחזור הערב בעונה רביעית. בעונה החדשה יעקבו המצלמות אחר חייהם המקצועיים והאישיים של חמישה מתמחים בשלושה בתי חולים. את הס דרה ביים ויצר גל רז.

העונה החדשה של "המתמחים" צול מה בשלושה בתי חולים: איכילוב, שיבא ובילינסון, במחלקות לב, השתלות, אור תופדיה, נוירוכירור­גיה וכירורגיה פלסטית.

אחת המשתתפות המסקר נות בעונה היא ד"ר אוריאנה הרן ,(34) בכירה צעירה במחלקת כירורגיה פלס טית באיכילוב. היא עולה חדשה מוונצואלה ותעזוב בקרוב לעשות התמחות בניו יורק. סבה היה איש מוסד שסייע בתפיסת אייכמן, ואמה היא שח קנית טלנובלות מפור סמת בוונצואלה. "הע לייה לארץ לא היתה בתוכניות שלי וקר

תה כמעט במקרה", היא מספרת, "הג עתי לביקור משפחה ולקחו אותי לסיור באיכילוב, ומייד התלהבתי".

מה היה פה שלא היה שם?

"למדתי בוונצואלה והתחלתי התמחות בארה"ב. כשהגעתי לפה, הרגשתי שזה מקום שיותר מתאים ודומה למקום שממנו אני באה. היו לי קורות חיים מרשימים כי עברתי את כל המבחנים של הרישיון האמריקני, ושלחתי אותם לאיכילוב כי שמעתי ששם עושים ניתוחים מורכ בים וזה עניין אותי מאוד. קיבלתי שני מיילים בחזרה: הראשון ממנהל שכתב שאין תקנים, והשני מהמנהל הנוכחי שכתב שאין לו תקנים אבל הוא רוצה להכיר אותי. שם הכל התחיל".

איך הסתדרת עם השפה?

"הבטיחו לי שהכל יהיה בסדר ושכולם ידברו אנגלית, וכשה געתי לארץ הבנתי שאם אני צריכה את האמפתיה של המטופלים כדאי שנד בר באותה שפה. ידעתי שאני צריכה לעבוד מאוד קשה כדי להר שים את כולם. הייתי מגיעה בארבע בבוקר ולוקחת את כל המ

סמכים ומתרגמת, ולמחרת מגיעה שוב ומציגה את המטופל בעברית. אני זוכרת שבסוף התקופה היה לי ראיון ואמרו לי שעברתי פה אחד. זה היה מהימים הכי שמחים בחיים שלי".

איך הגבת כשהציעו לך להשתתף ב"מתמחים"?

"אחרי שפנו אלי התחלתי לצפות בעונות קודמות וראיתי תוכנית מאוד מקצועית. זה שלא היה עד עכשיו בי טוי לכירוגיה פלסטית עצבן אותי. לא היו מקום, פלטפורמה או תוכנית שנות נים זווית אחרת של המקצוע של שחזו רים אחרי תאונה וסרטן. אמרתי לעצמי שיש פה הזדמנות להעלות את המוד עות, ושאם אוכל להיות הצינור לאנשים כדי שיידעו שכירוגיה זה מעבר לאף יפה והגדלת שדיים, אשמח להיות זאת שעושה את זה".

בקרוב תעזבי לניו יורק.

"היה לי כיף פה. להגיע לארץ ולעבור את כל מה שעברתי היה שווה כל רגע, ולשתף את העבודה שלי זה כבוד גדול בשבילי".

את בטוחה שתחזרי?

"אני מחכה לרגע שאחזור לכאן ואוכל לתת טיפול הכי טוב שאפשר. הלב שלי פה".

 ?? ?? ד"ר הרן. לשתף את העבודה שלי זה כבוד גדול" צילום: טל גבעוני
ד"ר הרן. לשתף את העבודה שלי זה כבוד גדול" צילום: טל גבעוני

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel