Israel Hayom

כרוניקה של פורע ידוע מראש: מי פגע בספיר?

- שרה העצני כהן

בעת כתיבת שורות אלה טרם נמצאה הצעירה הנעדרת, ספיר נחום מעכו.

ספיר, בת ,24 אם לשני ילדים, נראתה לאחרונה ביום חמישי שעבר, כשהיא נכנסת למכוניתו של בן זוגה לשעבר ואבי ילדיה, בסמוך לגן של בתה. מאז היא נעלמה. אין אות חיים, אין אמא, אין ילדה, אין אחות. הסיפור של ספיר הוא כרוניקה של סוף ידוע מראש, מתוך מחדל עצום של רשויות החוק במדינה. השבוע התיר בית המשפט לחשוף את שמו של החשוד בקשירת קשר להיעלמותה: וואלא רובין חלאילה, בן 34 מעכו. אין סיבה שהשם הזה יצלצל לכם מוכר, אבל כדי לתת טעי מה מהאיש נזכיר כי הוא הוביל את ההתפרעות הלאומנית בקיבוץ כפר מסריק לפני כמה שבועות. אותו סרטון משפיל יצר הרבה רעש ציבורי, והפורע הערבי נעצר ושוחרר באותו יום.

חלאילה הוא לא אדם אנונימי, הוא דמות. יש לו עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, בעיקר באינסטגרם ובטיקטוק. הוא מעלה סרטו נים שבהם הוא מציק לשוטרים, מבצע עבירות תנועה וונדליזם, מטריד עוברים ושבים, מטריד מינית ומה לא. באחד הסרטונים שהעלה נראים הוא וחבריו רוכבים באופנועים לא חוקיים על חוף הים בצורה שמסכנת חיי אדם. בחלק מהסרטונים הוא מתגאה ב"יהודיות ממשפחה דתית" שהוא צד, מדגיש שהן "לא רוסיות אלא מרוקאיות שצמות ביום כיפור".

גם סרטונים שלו מפרעות מאי 2021 בעכו יש בשפע. בסרטונים הוא נראה מברך על אלימות נגד שוטרים, מהלל את הפורעים ולועג לנפגעים. באחד הסרטונים הוא מגחך על הרס מסעדת "אורי בורי" - "לא נשאר חלון אחד, מה קרה לך? למה אתה בוכה?" חלאילה נחשד גם בעבירות סמים, ובסמוך לביתו נמצא סליק שבו אותרו כלי נשק בלתי חוקיים. הוא לא מתבייש להעלות סרטונים, שמעידים שהוא מפר ברגל גסה את תנאי מעצר הבית שלו, מפעם לפעם. המשטרה, לצערנו, לא פעלה לעצור אותו במקרים אלה.

וספיר. ספיר שמגיעה מבית קשה יום, ספיר שמגדלת שני ילדים לבדה, ספיר שניהלה בעבר מערכת יחסים עם אותו עבריין פלילי לאומני. מש פחתה של ספיר מסתגרת בביתה, מנסה בכוחותיה הדלים לזעוק שהילדה והאמא נעלמה, מתחננת למעורבות של שב"כ אחרי כל כך הרבה ימים.

המשפחה צודקת. אם המשטרה ורשויות החוק היו רוצות יותר, הן היו מסמנות את חלאילה כפצצה שצריך לנטרל, ולא כעוד זבוב מטריד. עכשיו, כנראה, מאוחר מדי. במקרה כזה, של חשד לחטיפת אדם, קל וחומר אישה, כשהחשוד המרכזי הוא ערבי עם עבר לאומני מובהק, ראוי להכניס אמצעים מיוחדים ואת שב"כ לתמונה. ראוי שהמדינה תשקיע יותר.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel