Israel Hayom

"הרגשתי על ענן"

קשר הנבחרת הצעירה אמיר ברקוביץ' מספר על התחושות אחרי העלייה לפלייאוף היורו ● שמח על השער בהופעת הבכורה ● ומכוון למעלה: "המטרות שלי לא ייעצרו כאן"

- שי ארצי

כמה שהכדורגל יכול להיות הפכפך. בשבוע שעבר הנבחרת הצעירה של ישראל הייתה על הקרשים אחרי הפסד מביך ללטביה, שכמעט חיסל את הקמפיין הנהדר, והנה שלשום החבורה בכחול לבן חגגה העפלה לפלייאוף של יורו 2023 עד גיל .21

הניצחון על סן מרינו היה מרגש במיוחד עבור קשר מכבי נתניה אמיר ברקוביץ', שכבש בבכורה שלו במדים הלאומים: "הגשמתי חלום", הוא אומר בראיון ל"ישראל היום" ומוסיף, "מב חינתי אין דבר גדול יותר מלייצג את המדינה. אני שמח שפתחתי את המשחק עם שער שהוריד מאיתנו לחץ". איך התחושה להבקיע בבכורה? "הכי טובה בעולם. הרגשתי על ענן.

פתאום ראיתי אוהדים של מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, מכבי נתניה - כולם חוגגים בגול של הנבחרת וקוראים בשם שלי, זה משהו שקשה לתאר במילים".

איך גיא לוזון שמר עליכם מפוקסים במשחק מול סן מרינו?

"הוא אמר לנו 'בוא נעשה את מה שת לוי בנו, שלא יקרה מצב שפולין לא ייק חו נקודות ונפספס את ההזדמנות לע לות, אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו והדברים יסתדרו לטובה'. אני יכול להגיד לך שבמהלך המשחק לא חשבנו לרגע על המשחק בין פולין לגרמניה, ורק בסוף רצנו לפלאפונים כדי לראות מה התוצאה שם - ולא האמנו".

ההישג הזה מגדיר את הדור שלכם?

"מבחינתי, וגם ילה חוס אמר את זה, לסיים במקום השני בבית עם אלו פת אירופה גרמניה, פולין והונגריה, זה הישג ענק, ועשינו את זה תוך כדי שהרבה מאוד שחקנים שהצליחו כאן עברו לנבחרת הבוגרת. ההישג הזה מראה על הכישרון שלנו, אבל אנחנו לא מס תפקים בפלייאוף. אנחנו מספיק טובים כדי להיות ביורו, ולא נגיע לשם רק כדי להתברג באירוע, אלא לשחק כדורגל, ושכל שחקן יגשים את החלום שלו".

על דרך המלך

נראה כי ברקוביץ' עולה על דרך המלך. אחרי שעזב את ברנסלי וחזר לי שראל כדי להתגייס הוא הושאל ממכבי ת"א לבית"ר ת"א/בת ים, ובקיץ חזר לליגת העל, למכבי נתניה. למרות מספר

פציעות הוא הראה בחלק האחרון של העונה שיש למה לצפות ממנו.

"מגיל קטן לימדו אותי תמיד להאמין בעצמי וביכולות שלי. בכדורגל דב רים משתנים מהר. אתה רואה שחק נים מהליגה השלישית בצרפת שפ תאום הפכו להיות אלופי אירופה", הוא אומר. "כשהייתי בלאומית לא חשבתי מה יקרה איתי עוד שנתיים שלוש, ואם אגיע לאליפות אירופה. אני שמח מאוד שעד לפני שנה שיחקתי בלאומית, והיום אני כפסע מהיורו, וגם הגעתי עם מכבי נתניה לאירופה - השאיפות והמטרות שלי לא ייעצרו כאן".

 ?? ?? ברקוביץ' )משמאל(. מאמין גדול בעצמו צילום: אלן שיבר
ברקוביץ' )משמאל(. מאמין גדול בעצמו צילום: אלן שיבר
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel