Israel Hayom

אל תקראו לה "הבת של"

היא מזכירה לאמריקנים את לברון ג'יימס, זכתה לחיבוק חם מקובי בראיינט ובגיל 20 מרוויחה יותר מכוכבות העל של הכדורגל בארה"ב ● טריניטי רודמן יוצאת מהצל של האבא דניס, שנטש אותה בגיל 4

- נדב יעקבי

לפני כל משחק אחת הכדור גלניות העולות בעולם, טרי ניטי רודמן, כותבת על זרועה את ראשי התיבות של חמשת האנשים החשובים בחייה: אמא שלה מישל מוייר, אחיה די.ג'יי, אחותה טיאנה ושני האחיינים. אילו ראשי תיבות מעולם לא כתבה? ,DR השייכים לאחד משחקני הכדורסל הטובים בהיסטוריה, דניס רודמן.

מי שכונה "התולעת" וזכה בחמש אליפויות ,NBA הוא גם אבא של טריניטי בת ה .20 הוא נטש אותה כשהיתה בת ,4 אבל למרות העוב דה שהצליחה בזכות עצמה והגיעה עד לנבחרת ארה"ב, עדיין מתייחסים אליה כ"בת של". רודמן האב נחשב תמיד לדמות שנויה במחלוקת. שע רוריות סקס, סמים ואלכוהול וקרבה מוזרה לדיקטטור הצפון קוריאני קים ג'ונג און הם רק חלק מהסיפור המטו רף שלו. לצד כל זאת, כשנכנס לפני 11 שנה להיכל התהילה, הוא אמר דומע: "הלוואי שהייתי יכול להיות אבא טוב יותר".

טריניטי יודעת ששם המשפ חה שלה מעורר אמוציות בקרב חו בבי ספורט, שלא שוכחים את היש גיו ואת מעלליו של אביה הסורר. כשהיא נשאלת עליו, היא מושכת בכתפיה ואומרת: "מודל החיקוי שלי הוא אמא שלי". היא גם דואגת לה בהיר: "בלי הסיוע והתמיכה של אמא לא הייתי מגיעה להיכן שהגעתי. היא הסלע שלי". לצד זה, טריניטי לא בו רחת מהמציאות. "הדבר הקשה ביותר הוא שתמיד ישוו אותי לאבא ויצפו ממני להפוך לאגדה, כפי שהוא היה. הוא לעולם יישאר האבא שלי". אבא, שהופיע העונה באחד ממשחקיה, 16 שנים לאחר שזנח אותה, וזכה לקבל ממנה חיבוק.

טריניטי מודעת היטב לכך שיר שה לא מעט מאביה: היא אתלטית מדהימה, מהירה, חזקה ובעלת אינ סטינקטים מעולים. מאבא דניס היא קיבלה גם את התחרותיות ואת הרעב הבלתי נגמר לנצח. "קיבלתי את הג נים שלו, אבל אני טריניטי רודמן ולא רק הבת של דניס רודמן", חשוב לה להבהיר לכולם.

לאחרונה נחשף שטריניטי ואחו תה טיאנה זכו לאמפתיה מלא אחר מאשר קובי בראיינט, ששיתף פעו לה לזמן קצר עם דניס רודמן בלוס אנג'לס לייקרס. אחרי ש"התולעת" עזב לדאלאס מאבריקס, הן נשארו יחד עם אחיהם והאמא מישל בקלי פורניה, ובתו של בראיינט, נטליה, שיחקה עם טריניטי כדורגל בקבוצת הילדים. בראיינט, שהיה פעיל מאוד בחיי בנותיו והגיע למשחקים, העניק שם יחס יוצא דופן לאחיות רודמן, במיוחד לטריניטי בת ה .8

הדבר האמיתי

בדירוג הכדורגלניו­ת הצעירות הטובות בעולם )עד גיל (21 של ESPN טריניטי נבחרה למספר ,1 ולרבים ברור שהיא תוכתר בתוך שנתיים-שלוש לטובה בעולם, בכל הגילים. רק לפני כשנה היא הפכה למקצוענית, ולא בדרך המקובלת. היא דילגה על הקולג' וחתמה על חוזה בוושינגטון ספיריט, מה .NWSL על הדרך היא רשמה עוד שיא: הכדורגל נית הצעירה ביותר שנבחרה בדראפט. ולא סתם, אלא מהמקום השני. לרבים זה הזכיר את דרכו של לברון ג'יימס, שהגיע ל NBA היישר מהתיכון.

לצד זה, לא מעטים בארה"ב תהו אם לא מדובר בתעלול יח"צ, שמנ צל את השם רודמן כדי להוסיף עניין לליגה, אבל מהר מאוד הבינו שטרי ניטי היא הדבר האמיתי. היא נבחרה ל"רוקי השנה בליגה", זכתה גם בתואר "כדורגלנית השנה הצעירה בארה"ב" והיתה אחת המצטיינות בזכייה ההיס טורית של וושינגטון באליפות, כולל בישול שער האליפות בהארכה מול שיקגו רד סטארס.

כשרודמן חתמה לפני שנה על חוזה לשלוש שנים, שכר הבסיס היה 42 אלף דולר. בעקבות עונת הבכורה המדהימה שלה, חתמה על חוזה חדש לארבע שנים, עם שכר בסיס של 1.1 מיליון דולר. כך, לפני שחגגה את יום הולדתה ה ,20 הפכה למשתכרת הב כירה בליגה. יותר מכוכבות על כמו מייגן ראפינו ואלכס מורגן.

בנבחרת ארה"ב היא כבשה כבר אחרי שלושה משחקים, אבל טריניטי מודה שהיא יותר אוהבת לבשל. המ סירות המדהימות שלה מסבירות למה.

ציון הדרך הבא, שאמור להציב טריניטי רודמן בטופ יהיה המונדיאל, שיתקיים בעוד שנה. בתקופה שבה כדורגל הנשים זוכה לפריחה חסרת תקדים, אל תתפלאו שבעוד שנה, כשיזכירו את דניס רודמן, כולם כבר ישאלו: "זה האבא של?".

 ?? ?? צילום: רודמן. עוד תהיה הטובה בעולם ‪USA TODAY Sports‬ צילומים: לילך וייס רוזנברג, איגוד הכדורסל
צילום: רודמן. עוד תהיה הטובה בעולם ‪USA TODAY Sports‬ צילומים: לילך וייס רוזנברג, איגוד הכדורסל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel