Israel Hayom

טקס קבלת החותמת

אליפות היא מה שחסר לגיא גודס כדי להיכנס לרשימת המאמנים הגדולים ביותר, והערב הוא יוכל להצטרף אליה אם יניף את הצלחת עם הפועל חולון ● כדי שזה יקרה, הניסיון של הסגולים והיכולת של שחקני המשנה צריכים להמשיך לבלוט מול הרצליה

- אבי סגל

במשחק הראשון בין בני הרצליה להפועל חולון גיא גודס סיפק את אחת מתצוגות האימון הטובות שלו בשנים האחרונות. בזמן שתמיד בוחנים איזה שחקן נמצא בכושר ואיזה לא, אפשר לומר שגודס נמצא בכושר שיא.

במשחק הראשון בסדרת הגמר, שבו ניצחו הסגולים באולם היובל, ראינו את יכולות האימון שלו במלוא הדרן. מההכנה למשחק ובחירת הסגל )דלטון בפנים, זאק בחוץ( ועד לשנייה האחרו נה הוא היה אקטיבי, שינה הגנות כל הזמן, סימן מטרות )עצירת כריס באב עוד לפני צ'ינאנו אונוואקו(, הכתיב את הדברים על הפרקט ולקח את המ שחק למקומות שהוא רצה. הוא גם ידע לטפל בשחקניו בפן המנטלי כשהק בוצה נכנסה לפיגור. מדהים לראות איך מאמן, שבתחילת העונה במכ בי ראשל"צ עשה כל טעות אפשרית, בחולון לא טועה בכלל.

גודס לא ידע עד היום בקריירה לחבר גרוש ללירה ולזכות באליפות. תמיד הוא היה על יד. יש לו גביע אחד עם מכבי ת"א, אבל גביע זה לא אליפות ולזכות בתואר לא במכבי ת"א זה עדיין הישג מיוחד בכדורסל היש ראלי. עכשיו הוא קרוב מאוד לאליפות ראשונה, תואר שיוריד ממנו את הקוף מהגב וייתן לו חותמת. למי שהיה ספק כבר לא יהיה ספק.

ניסיון. נראה שבפעם הראשונה אורן אהרוני שילם על חוסר ניסיונו מול הניסיון של גודס. מאמן הרצ ליה, שמחק בעונה אחת שנים ארוכות שבהן לא אימן בליגת העל, לא היה יכול הפעם לגודס, שרק בעונה הזו עבר מספר גדול של משחקי הכרעה עם קבוצתו, ובקריירה שלו יש אינ ספור כאלה.

אבל זה לא רק אהרוני. מלבד גודס והצמד רגלנד מגי, מה שניצח לחו לון את המשחק הראשון, ששווה יותר מחצי אליפות, זה הניסיון. הניסיון של חולון כמועדון, העובדה שהיתה בלא מעט מעמדים גדולים בשנים האחרו נות. הניסיון העדיף של שחקניה והני סיון של הסגל בהתמודדות עם משח קי מאני טיים, שאת רובם ניצחה. עם כל ההתלהבות )המוצדקת( מההצלחה של הרצליה ומהכדורסל שלה, כמעט שכחנו שזה מועדון שהיה רחוק מה מועמדים האלה זמן רב, ושהיה בליגה השנייה לפני שתי עונות.

שחקני המשנה. ג'ו רגלנד וטיירוס מגי - צמד הגארדים הטוב בליגה - נתן עוד משחק גדול, אבל שימו לב מי עשה את שתי הפעולות החשובות של חולון בסיום: שלשה של היידן דלטון וחסימה של מייקל קייזר. תוסיפו את הפתיחה הטובה של רפי מנקו, ותגלו שגם בת חום שחקני המשנה חולון היתה עדיפה. המקבילים להם בהרצליה - שון דאוסון, סנדי כהן ויאיר קרביץ, לא נתנו את האקסטרה הדרושה.

זהו משחק שני ברציפות שקייזר מו פיע במאני טיים עבור חולון. בניצחון בירושלים הוא חסימה גדולה. להזכי רכם, לפני חודש בפיינל פור בבילבאו היתה תקרית חריפה בינו לבין גודס, שלא היה ברור לאן תתגלגל. הכל חזר לסדרו במהירות ובדיוק בזמן.

מוקדם להסיק מסקנות. ועם כל זאת ועם העובדה שיש סיכויים לא רעים לחגיגות הערב בחולון ובסביבתה, נז כיר שני דברים שקרו בחצי גמר הפ לייאוף לפני זמן קצר - הרצליה הפכה פיגור לניצחון )מול מכבי ת"א(, ואילו חולון הפסידה בבית אחרי ניצחון חוץ בארנה בירושלים.

 ?? ?? קייזר ומגי )מימין( וגודס. רוצים להניף צלחת אליפות שנייה בהיסטוריה של חולון צילומים: אלן שיבר, דני מרון
קייזר ומגי )מימין( וגודס. רוצים להניף צלחת אליפות שנייה בהיסטוריה של חולון צילומים: אלן שיבר, דני מרון
 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel