Israel Hayom

העונש לזועבי: הקפאת המיליונים שהובטחו

אחרי שהח"כית ממרצ הצביעה נגד הקואליציה -העברת התקציב לביה"ח בנצרת לא תעלה לסדר היום

- אמיר אטינגר

לאחר שח"כ ג'ידא זועבי סירבה להצביע עם הקואליציה בעד העברת התקנות ביו"ש, ל"ישראל היום" נודע כי המהלך לא עבר בשתיקה, ובממשלה החליטו לא להעלות לסדר היום את העברת התקציב לבית החולים בנצרת בסך 25 מיליון שקלים.

נזכיר כי העברת התקציב לבית החולים היתה אחת הבקשות של זועבי מהממשלה במסגרת המג עים לחזרתה לקואליציה, זאת לאחר שהודיעה על פרישתה. כעת, לאור העובדה כי הפרה את הסי כומים והצביעה בניגוד למשמעת הקואליציונ­ית בהצבעה בתקנות יו"ש ואף בהצבעה עם האופו זיציה בשכר המינימום, בממשלה החליטו שלא לקדם את בקשתה.

גורמים בממשלה הבהירו: "חוסר האחריות של זועבי פוגע בחברה הערבית". עם זאת, ח"כ זועבי טענה ברדיו נאס: "סיכמתי עם לפיד על הרבה דברים, והוא הבריז לי". כמו כן, ל"ישראל היום" נודע כי חה"כ כבר התפארה בהישג התקציבי בפני גורמים בחברה הערבית, אך בפועל הכסף עוד לא עבר. באופוזיציה הגיבו לבשורה, כאשר ח"כ אופיר כץ אמר: "דרשתי מהיועמ"שית ואני דורש מהממשלה לחלק את 25 מיליון השקלים בצורה שוויונית לכלל בתי החולים בפריפריה, בצפון ובדרום. הם זקוקים לזה, זה לא רק שיקול פוליטי קר ואכזר. המשחקים הפוליטיים של הממשלה יבואו על חשבון בריאותם של תושבי הפריפריה".

"שוחד לאור יום"

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן הוסיפה: "תגידו לי מה זה אם לא שוחד. לאור יום".

נזכיר כי ביום רביעי צייצה זועבי: "כולם שואלים מה היה בפגישה שלי עם לפיד לפני שבועיים אחרי שפרשתי מהקואליציה. אז כך: באותה פגישה דרש תי שלא אתמוך בחוקים שהם מנוגדים לצו מצפוני ושפוגעים בחברה הערבית ובסוגיה הפלשתינית".

בלשכת לפיד מסרו בתגובה: "ח"כ זועבי ביקשה חופש הצבעה לגבי חוק 'ממדים ללימודים', וגם לזה לפיד לא הסכים. מי שחבר קואליציה צריך להצביע עם הקואליציה".

 ?? ?? "לפיד הבריז לי" . זועבי
"לפיד הבריז לי" . זועבי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel