Israel Hayom

איתות לאיראן: בנט ובן זאיד נועדו באבו דאבי

בפעם השלישית: רה"מ נפגש עם נשיא איחוד האמירויות ● בנט: "סבא"א הבהירה שאיראן ממשיכה להסתתר, אנחנו לא נרפה"

- אריאל כהנא ותמיר מורג

על רקע אי שיתוף הפעולה של איראן עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, נחת אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט באבו דאבי ונפגש עם נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד אל נהיאן.

הביקור של בנט באבו דאבי מת רחש על רקע הודעת מועצת הנ גידים של סבא"א כי איראן אינה משתפת פעולה עם הסוכנות. לי שראל ולאיחוד האמירויות אינט רס משותף להביא להחזרת הדיונים בנושא תוכנית הגרעין האיראנית למועצת הביטחון, שבניגוד לסבא"א - תוכל להטיל סנקציות על הרפו בליקה האסלאמית. עם זאת, גור מים מדיניים בירושלים מעריכים כי לשם כך יהיה צורך בכמה החלטות נוספות של הסוכנות נגד איראן.

שר החוץ של איחוד האמירויות, שייח' עבדאללה בן זאיד, קיבל את פניו של ראש הממשלה בנט בשדה התעופה. בהמשך נפגש בנט עם הנשיא האמירותי מוחמד בן זאיד בארבע עיניים בארמונו הפרטי. זוהי

פגישתם השלישית בחודשים האח רונים, לאחר שנועדו בפסגה בשארם א שייח' במארס עם נשיא מצרים עבד אל פתאח א סיסי.

ראש הממשלה הדגיש לפני המ ראתו כי ישראל והאמירויות יבנו יחד "קומה נוספת בקשר המיוחד שנרקם בין שתי המדינות למען צמיחה וביטחון של שני העמים".

"אני מברך את סבא"א על ההח לטה של מועצת הנגידים", הדגיש בנט, "החלטה שאומרת בצורה ברו רה שאיראן ממשיכה לשחק משח קים, איראן ממשיכה להסתתר ולה חביא. אנחנו רואים בהחלטה הזאת מצד אחד את השקרים ואת הצ ביעות של איראן בהקשר הגרעין ובכלל, ומצד שני רואים פה עמידה נכונה של מדינות העולם בהבחנה בין טוב לרע, כשהן אומרות בצורה ברורה: איראן מסתירה את הדברים. אנחנו לא נרפה בעניין הזה".

נוסף על האיום הגרעיני, כשם שישראל מתמודדת עם ההתבססות האיראנית בסוריה, כך איחוד האמי רויות מתמודדת עם האיום הנש קף מהמיליציה החות'ית, שמקבלת סיוע איראני. הארגון תקף את אבו דאבי בעבר באמצעות טילים בלי סטיים ומל"טים. מנגד, חיל האוויר האמירותי היה מעורב בלחימה בתי מן במסגרת הקואליציה הסעודית.

השגריר האמירותי בטהרן הוח זר ב 2016 בשל ניתוק היחסים בין סעודיה לאיראן. עם זאת, אבו דאבי שומרת על קשר עם האיראנים.

ביקורת על ארה"ב

בתוך כך, בישראל עלתה בי קורת על החלטת ארה"ב לשדרג את מעמד המחלקה הפלשתינית בשגרירות האמריקנית בירושלים. המחלקה, שהיתה כפופה לשגריר ארה"ב, תדווח מעתה ישירות לאגף המזה"ת במשרד החוץ האמריק ני. כלומר, הנציגות הדיפלומטית של ארה"ב המטפלת בענייני יו"ש תקבל מעתה מעמד "חצי עצמאי".

 ?? ?? רה"מ עם נשיא האמירויות, אתמול צילום: קובי גדעון/לע"מ
רה"מ עם נשיא האמירויות, אתמול צילום: קובי גדעון/לע"מ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel