Israel Hayom

מיקס גזר : מקום מפלט קרוב לבית

בין מודיעין, רחובות ורמלה שוכנים להם יישובי המועצה האזורית גזר ומציעים מפלט קסום למשפחות ולזוגות המאפייה בקיבוץ נען, האוסף הפרטי של מיכל נגרין, יקב בזק ומלון ליר סנס כל המקומות ששווה להכיר

- סמדר סלטון

אי שם בשפלה, באזור שבין מודיעין, רחובות ורמלה, שוכנים זה לצד זה כ 25 מושבים וקיבוצים המאוגדים תחת המו עצה האזורית גזר, על שם העיר הקדו מה ששכנה באזור. הריכוז הגדול של היישובים הכפריים, בתוספת העובדה שהם מונים פחות מ 28 אלף תושבים בסך הכל, הופכים את האזור למקום מפלט נעים משאון העיר, עם בתים חד קומתיים וגגות רעפים, גינות ירוקות, שטחים חקלאיים ופינות חמד להירגע בהן.

את הבוקר מומלץ להתחיל בקיבוץ נען, באחד משני מקומות קסומים: הראשון, מאפיית ג'ילברט, שהיא שילוב של טעמים נפלאים ואווירה נוסטל גית של ימי ראשית הקיבוץ. כאן שכנה המאפייה ההיסטורית של הקיבוץ, שנבנתה בתחילת שנות ה 40 ופעלה עד שנות ה .70 לפני שש שנים הגיע לקיבוץ גילי טנא בעקבות נישואיו לבת הקיבוץ, החליט לזנוח את עיסוקו כמהנדס מכונות ולהת מסר לתחביב האפייה שלו.

טנא שיפץ את המבנה הישן על פי עקרונות השימור האדריכלי, והפך אותו לבית קפה קסום שבליבו מאפייה, עם אותו תנור לבנים מקורי. כאן תוכלו ליהנות מלחם שנאפה בעבודת יד בתהליך ארוך, עוגות, מאפים מתוקים או מלוחים, וכאלה שממולאים בממרחים תוצרת המקום. המקום כשר, ופתוח בימים א' עד ה' בשעות ,19:00-7:00 וב שישי עד .13:30

המקום המומלץ השני הוא קפה אורלי, שבו שולחנות ישיבה בחצר ותפריט מגוון הכולל ארו חות בוקר, סלטים ופסטות בהשפעה יוונית וים תיכונית, לצד מנות טבעוניות. לאווירה הביתית והנעימה אחראים אורלי ואירה זליגמן, זוג בחיים וגם בעסק, המנהלים אותו באווירה משפחתית.

בית הקפה פתוח בימים שני עד חמישי משעה 9:00 עד ,15:00 ובשישי עד .13:30 ברביעי ובחמי שי מתקיימות בערב הופעות של הרכבים משתנים )פרטים בדף הפייסבוק "אורלי קפה בוטיק"(. בסמוך לבית הקפה פועלת גם חנות יד שנייה שמנהלת אורלי, ולצידה חנות הבוטיק "רבקה" ובה אוסף בגדי מעצבים, תכשיטים ופריטי עיצוב לבית.

מי שמתגעגע לפריטים המיוחדים של מיכל נגרין, שרשת החנויות העולמית שלה על כל 75 סניפיה קרסה לפני כשנתיים וחצי, יוכל למצוא אותה כאן, בנען, בחנות שבה מוצג האוסף הפרטי שלה, הכולל בגדים, תכשיטים וחפצי נוי ואמנות. זאת לצד עיצובים חדשים שהיא יוצרת בסטודיו.

באוהל האירוח הצמוד מתקיימים מפגשים שבהם היא מספרת את סיפור חייה. המקום פתוח בימים ב' עד ו' בשעות .14:00-10:00 להגעה רשמו בווייז מיכל נגרין - אוסף פרטי בקיבוץ נען.

אירוח ביתי וטרנדי

טרנד האירוח הביתי הגיע גם ליישובי גזר, ותו כלו לפגוש אותו בביתם הנאה והמזמין של בני הזוג צביקה ואופירה בר במושב פתחיה. שניהם ביחד וכל אחד מהם לחוד מציעים חוויית אירוח

נעימה המתבססת על אישיותם הטובה והקורנת, וגם על כישרונם: צביקה כאמן זכוכית וויטראז', ואופירה כבשלנית בחסד של אוכל הודי קוצ'יני.

הסדנה של צביקה מתקיימת בסטודיו שלו, המ קושט באינספור עבודות מעשה ידיו: אהילים, חמ סות, תכשיטים וחפצי נוי שונים לבית המשלבים ויטראז', ציור וקרמיקה ועומדים למכירה. במהלך הסדנה תוכלו ליצור תמונה יפה בתלת ממד בעזרת זכוכית, מתכת, קרמיקה ועץ. מחיר: 250 שקלים לשעתיים וחצי, כולל כיבוד קל. בתיאום מראש בטל' .054-5711979

נוסף על הסדנה, או בלי כל קשר אליה, תו כלו להגיע לביתם של בני הזוג לארוחה הודית קוצ'ינית צמחונית של אופירה המתקיימת במ רפסת היפה של הבית, בהזמנה מראש )משישה סועדים ועד .(50 הארוחה כוללת משקה לאסי, מטבלים, כדורי תפוחי אדמה, פסטלים, סלט הודי, קוסקוס הודי וקובה הודית נפלאה שממולאת בי רקות ובאגוזים. בסוף הארוחה, ולצד הקינוחים, תוכלו גם להשתתף בסדנת צחוק בהנחייתה של אופירה. פרטים בטל' .054-4210646

עדיין בפתחיה - תוכלו להתחבר להיבט הח קלאי של האזור דרך הבטן: במשק "תותי גיל" של גיל סלמה תמצאו שורות ארוכות של תו תים תלויים ביולוגיים, הגדלים ללא ריסוס וללא הדברה. גיל יספר לכם על תהליך הגידול ויספק טיפים חשובים, כמו ההמלצה להקפיא את התותים לחצי שעה ורק אז להעבירם למקרר, כדי להאריך את משך הטריות שלהם. יש לתאם מראש בטל' .050-4614406

יין בשקיעה ולילות רומנטיים

אין כמו לקנח את היום ביין מול השקיעה, במ רפסת הצופה לנוף כרמים פתוח. את זה תוכלו למצוא ביקב "בזק" שבכרמי יוסף, יקב משפחתי שהתחיל כתחביב והתפתח ליקב בוטיק שמייצר כ 15 אלף בקבוקים בשנה ושבעה סוגי יין. היקב מארח בימים רביעי עד שישי, בתיאום מראש, לט עימות יין ולארוחה קלה על בסיס מאפים, גבינות וירקות. מחיר: 290 שקלים לזוג.

לחלופין, ניתן לרכוש סלסילות פיקניק הכו ללות מפה ושתי כוסות, ולבלות באחת מפינות הטבע היפות של האזור: יער המגינים הסמוך, יער לח"י שליד מושב משמר איילון, או יער חולדה. פרטים והזמנות באתר האינטרנט של יקב בזק.

ולסיום, אם תרצו לגנוב לעצמכם לילה רומנטי ושקט ללא ילדים, תוכלו לעשות זאת במושבת הביל"ויים גדרה, במלון הבוטיק ליר סנס. המקום נפתח לפני הקורונה ומציע 24 חדרים נוחים ומפ נקים, ספא טיפולים מפנק עם חמאם טורקי, בריכה קטנה ובר קוקטיילים על הגג, ומסעדת הביסטרו "אברטו", האהובה על תושבי האזור.

המלון ממוקם במבנה היסטורי אשר שימש כבית מרפא בימיה המוקדמים של מושבת הביל"ויים, ושוחזר באופן קפדני במשך כמה שנים. המלון מציע חבילות לינה הכוללות בילוי במסעדה ו/ או בספא במחיר של החל מ 1,175 שקלים לזוג ללילה. האירוח מגיל 18 ומעלה.

 ?? ?? תותי גיל. קטיף תותים
תותי גיל. קטיף תותים
 ?? ?? הגג במלון ליר סנס שבגדרה. לילות רומנטיים וספא מפנק צילום: סימפלקס
הגג במלון ליר סנס שבגדרה. לילות רומנטיים וספא מפנק צילום: סימפלקס
 ?? ?? אופירה בר. אוכל הודי קוצ'יני
אופירה בר. אוכל הודי קוצ'יני
 ?? ?? מאפיית ג'ילברט. אווירה נוסטלגית צילום: סמדר סלטון
מאפיית ג'ילברט. אווירה נוסטלגית צילום: סמדר סלטון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel