Israel Hayom

תזכרו את השם

נולד באנגליה, בלט במחלקת הנוער של צ'לסי ונחשב לתקווה הגדולה של אלבניה לגביע העולם ב 2026 ● החלוץ ארמנדו ברויה מחכה הערב לנבחרת ישראל

- דור הופמן

ארמנדו ברויה החלים מקורונה וערך אתמול אימון מלא לקראת המשחק מול ישראל, שבו הוא צפוי לקחת חלק. החדשות האלה הן לא טובות במיוחד עבור הנבחרת של אלון חזן, שכן מדובר בכוכב הכי גדול היום בכ דורגל האלבני, אבל אלה הן חדשות מצוינות עבור מועדונים רבים ברח בי אירופה. לפי דיווחים, הקבוצות שמעוניינות לרכוש את החלוץ בן ה 20 ששייך לצ'לסי הן ווסטהאם, ניוקאסל, אברטון, נאפולי ואינטר, שסביר לה ניח שנציגיהן יצפו הערב במשחק. הרשימה כנראה ארוכה יותר, ולא בכדי.

ברויה נולד באנגליה. הוא גדל בברקשייר, שנמצאת 30 דקות נסיעה מלו נדון, ובגיל צעיר מאוד הצטרף למחלקת הילדים של טוטנהאם. כשהיה בן 9 עבר לצ'לסי, ואת כל שלבי ההתפתחות ככדורגלן עבר במחלקות הצעירות של הכחולים. מספרים על ברויה שמהרגע הראשון היה בו משהו מיוחד. אחד ממאמניו בגילים הצ עירים הגביל אותו לשלוש נגיעות בכדור כדי שלא יעבור את כולם, וכל שאר המאמנים מעידים על בחור תחרותי בצורה יוצאת דופן. "לא משנה כמה שחקנים טובים היו סביבו, הוא תמיד הצליח להיות הכי טוב מכולם", משחזר אחד מהם.

כבן להורים אלבנים, שכפי שניתן להבין העריצו את דייגו ארמנדו מרא דונה, הפך ברויה מהר מאוד לשחקן שמייצר עניין אצל ההתאחדות האלבנית. אנצו אליאג', נציג הנבחרת האלבנית באנגליה, התבקש לצפות בו משחק בגיל 15 ולקבוע אם הוא שווה זימון לנבחרת. "אני לא יכול להסביר לכם כמה מהיר הוא היה. גם בריצה, אבל בעיקר במחשבה", סיפר אליאג' ל The" "Atlhetic בכתבה שסוקרת את הקריירה של השחקן.

מובן שבסיום המשחק נציג ההתאחדות האלבנית החל במסע שכנועים שנמרח על פני כמה חודשים, אבל הסתיים בכך שברויה בחר לייצג את אל בניה, ולא את אנגליה. בשנתיים האחרונות הושאל החלוץ לוויטסה ארנהיים ולסאות'המפטון, שבמדיהן כבש לא מעט שערים, ובמקביל הפך לתקווה הגדולה של אלבניה. הוא ערך בכורה בספטמבר ,2020 ובשנה שעברה כבש שלושה שערים - כולם במוקדמות המונדיאל.

ברויה, שגאה לייצג את מולדת הוריו ולאחרונה הכריז "אני אנגלי, אבל גם אלבני עם דם אלבני", הוא היום הכוכב הכי גדול של הנבחרת. עיתו נאים מקומיים מסבירים שהוא כמו רוברט לבנדובסקי לפולין ברמת העניין והיכולת, ואת זה הם טוענים כשהשחקן רק בן .20

הם מצפים שברויה ייקח את הנבחרת האלבנית לגבהים חדשים, והחלום הגדול הוא גביע העולם. המשחק מול ישראל הערב הוא רק ההתחלה של מה שאמור להיות בסופו סיפור מוצלח מאוד.

 ?? ??
 ?? ?? ברויה. "אנגלי עם דם אלבני" צילום: GettyImage­s
ברויה. "אנגלי עם דם אלבני" צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel