Israel Hayom

חולוניה אלופת המדינה

בפעם השנייה בתולדותיה: הפועל חולון זכתה בתואר הקבוצה של גיא גודס גברה 74:90 על בני הרצליה והשלימה 0:2 מרשים בסדרת הגמר בשרון יסתפקו בגביע

- יעקב מאיר

1 הפועל חולון ניצחה 74:90 את בני הרצליה, השלימה 0:2 בס דרת גמר הפלייאוף וזכתה באליפות ישראל לעונת .2021/22

חבורת השחקנים שיש השנה בחו לון היא לא הכי מוכשרת שיש, אבל היא כנראה אחת הקשוחות והמנוסות שהיו לה אי פעם. בזכות האופי הזה היא שרדה פתיחת עונה רעה, חילופי מא מנים, ואפילו תבוסה בחצי גמר הגביע לאותה הרצליה.

האופי והניסיון הם גם אלו שנתנו לה את היתרון המוחץ בסדרת הגמר מהרגע הראשון ועד הרגע האחרון. אחרי הני צחון במשחק הראשון בהרצליה, חולון יכולה היתה גם לקרוס תחת הלחץ כמו שקרה לה בחצי הגמר, אבל הפעם היא לא הותירה סיכוי ליריבה.

ג'ו רגלנד, השחקן המצטיין של הפ לייאוף וסדרת הגמר, שוב סיפק הופעה נהדרת בצד ההתקפי, כריס ג'ונסון היה אחראי לתצוגת הגנה מופתית שתס כלה לחלוטין את הרצליה המוכשרת והמאומנת, והקפטן גיא פניני הראה שגם בגיל 38 יש לו הרבה מה למכור.

חולון זוכה באליפות שנייה בתול דותיה, ובכך היא משלימה עונה אדירה שבה היא גם שברה שיא באירופה עם 2 הגעהלחצי גמר ליגת האלופות. זו היתה עונה מוזרה והפכפכה. הרמה לא היתה גבוהה, אבל כמעט בכל שבוע קיבלנו הפתעות, דרמות ומהפכים.

הפועל ירושלים ומכבי ת"א אמנם סיימו את העונה במקום הראשון והשני בהתאמה, אבל הפסידו משחקים רבים באופן יחסי ולא הרשימו בשלבים רבים של העונה. ההפסדים שלהן בחצי הגמר לשתי הפיינליסטי­ות לא הפתיעו.

בני הרצליה ניצלה את המצב לטוב תה. הבחירה באורן אהרוני למאמן אחרי עשור במחלקות נוער התבררה כבינגו מושלם. הקבוצה מהשרון פגעה עם כל הזרים, נהנתה ממשחקים טובים של שון דאוסון וסנדי כהן, וגם קיבלה תרומה נאה מיאיר קרביץ הצעיר.

היא שיחקה כדורסל נהדר וזכתה בצדק בגביע המדינה. בגמר הפ לייאוף היא חסרה את הניסיון, הק שיחות והשקט של חולון. צ'ינאנו אונואקו, השחקן המצטיין של העו נה, היה הרבה מתחת לרמתו הרגילה והסתבך בבעיית עבירות.

למרות האכזבה מההפסד, אם היינו אומרים בתחילת העונה לאנשי הרצליה שהם יסיימו את העונה עם גביע ומקום בגמר הפלייאוף, הם לא היו מאמינים. אחרי כמה עונות קשות הרצליה רק רצתה לשרוד ואולי להגיע לפלייאוף. עכשיו הם יצטרכו למנף את העונה הנהדרת כדי לבסס את המועדון בצמ רת הכדורסל הישראלי.

 ?? ?? אוהדי חולון חוגגים תואר היסטורי
אוהדי חולון חוגגים תואר היסטורי
 ?? ?? רגלנד ומגי. הביאו צלחת צילומים: אלן שיבר
רגלנד ומגי. הביאו צלחת צילומים: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel