Israel Hayom

רגע ההכרעה של המתלבט הסדרתי

- יהודה שלזינגר

22,600

- זאת התוצאה שמקבלים כשמחפשים בגוגל את צמד המילים "אורבך מתלבט". אורבך הוא מתלבט סדרתי. למעשה, ההתלבטות הראשונה שלו היתה כבר לפני שנה, אז התלבט אם להצטרף לממשלה עם לפיד. אחרי כמה ימים, כאשר ח"כ עמיחי שיקלי פרש מימינה, הוא התלבט שוב. חודשים אחדים לאחר מכן התלבט ח"כ ניר אורבך כיצד להצביע בחוק החשמל של רע"מ. לא עברו שבועות ספורים, והוא התלבט שוב נוכח העובדה שרע"מ התנגדה לחוק האזרחות. ואז הגיעה עידית סילמן, הטילה פצצה, הודיעה שהיא פורשת מהקואליציה וגרמה לאורבך להתלבט. אורבך המשיך להתלבט גם בזמן שהקולאיציה לא הצליחה להעביר את חוק "ממדים ללימודים" בלי עזרת האופוזיציה. והשבוע, נחשו מה קרה מאז שחוק יו"ש נפל בכנסת? אכן, ניר אורבך מתלבט. ספין ההתלבטות הפך ל"טיקט" של אורבך. ככה הוא הצליח למתג את עצמו, כמי שנשאר רגל פה ורגל שם. בעוד ראש הממשלה נפתלי בנט או שר הדתות מתן כהנא חתכו למרכז ולהתנתקות מהבסיס המסורתי שלהם, ניר אורבך תחזק במשך שנה את "כאבי הבטן" וההתלבטויו­ת כדי לרקוד על שתי החתונות.

ספין דלוח?

הימים הקרובים הם רגעי ההכרעה של אורבך - אם ימשיך להיות הבדיחה החוזרת של הרשתות החברתיות הארוך בהיסטוריה כדוגמת "אורבך שוב על הקצה" ו"תחזיקו אותי", או שיעשה את הצעד המשמעותי ויפרק את הממשלה.

גורמים פוליטיים טוענים שאורבך כבר הכריע בנושא, ולבקשת שקד ובנט הוא נותן עוד כמה ימים לסיום תהליכים שונים, ואולי גם לניסיון למצוא פתרון סביב הח"כים הסוררים מאזן גנאים וג'ידא זועבי. יצוין כי גם במקרה שהצעד המורכב של לגרום לשניים להתפטר מהכנסת ולהכניס שני "יס מנים" - זה לא אומר שחוק יו"ש יעבור או המשברים בקואליציה ייפתרו.

הזמן שעובר לא מיטיב עם אורבך. אם ימשיך בהתלבטויות יהפוך לבדיחה. אם זועבי או כל גורם אחר יפרק את הממשלה, אורבך יפסיד את מקומו בלי כוד. נקודת ההכרעה של אורבך כבר כאן, ובתוך ימים ספורים כולנו נדע אם זו היתה התלבטות אמיתית או ספין דלוח.

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel