Israel Hayom

הצלחה ל"עפרונות ירושלים"

-

"עפרונות ירושלים" הוקם באוקטובר 1951 כתוצאה משותפות בין היזם הישראלי ד"ר אלכס רפאלי, התעשיין היהודירקנד­י סם דובינר, שעלה לארץ, והאחים הסנפלד, בנים למשפחה יהודית ציונית שהיו הבעלים של חברות ועסקים רבים בארה"ב, בעיקר בתחום ייצור ושיווק צעצועים ומכשירי כתיבה.

בית החרושת, שהוקם בשכונת מקור ברוך בירושלים, נשען על הידע הרב שצברו האחים הסנפלד בתחום ייצור עפרונות, ומכונותיו היו מהמשוכללות בעולם. כבר בחודשים הראשונים לפעולתו התקבלו הזמנות רבות מרחבי העולם, לרבות בורמה, טורקיה ודרום אמריקה, ובמלאת למפעל חמש שנים יוצרו בו יותר מר001 סוגים של עפרונות באיכות משובחת ובמחירים סבירים.

השם הטוב של "עפרונות ירושלים" התפשט במהירות בעולם והביא בעקבותיו גם ניסיונות זיוף: בתחילת יוני 1952 איתרו הבעלים מטען ענק של 4.5 מיליון עפרונות שיוצרו בארה"ב ונשאו עליהם את הלוגו העברי של "עפרונות ירושלים", לצד הטבעה של מגן דוד – כשהם ארוזים למשלוח להודו. המטען הוחרם, והזייפן נקנס ונכלא.

לאורך רוב שנות פעילותו ידע "עפר רונות ירושלים" מאבקים רבים עם משר רדי הממשלה בנושאים דוגמת מחסור באספקת חומרי גלם, הקצאות מט"ח לא מספקות, קביעת שומות "מופרזות" ועוד. לא פעם נסגר בית החרושת ועור בדיו נשלחו הביתה, "כמחאה נגד התר נכלויות הממשלה".

באמצע שנות הר07, כשהשוק הישראר לי הוצף בסחורה זולה מהמזרח הרחוק, הופסקה פעילות הייצור של "עפרונות ירושלים".

פרסומת ל"עפרונות ירושלים", 1952

 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel