Israel Hayom

כל הטיסות הושבתו, גם מתחם איראני הותקף

בישראל שומרים על שתיקה רועמת

- שחר קליימן ולילך שובל

מסלולי טיסה, מגדלי פיקוח, ציוד תקשו רת ואולם נוסעים - התקיפה האווירית שיוחסה לישראל בשישי לפנות בוקר גרמה לנזק כבד בנמל התעופה דמשק ולהשבתת הטיסות עד להודעה חדשה. בישראל בינתיים שומרים על שתיקה רועמת, ולא נמסרה עד כה התייחסות לתקיפה בדמשק.

חברת ‪(ImageSat Internatio­nal) ISI‬ פרסמה תמונות לוויין, המראות את תוצאות הירי לעבר שדה התעופה. בתמונות ניתן לראות את הנזק שנגרם למסלולי הטיסה, שכאמור הושבתו לאחר התקיפה. נמל התעופה בדמשק משמש נתיב לה ברחות אמל"ח מאיראן לחיזבאללה. כזכור, לפני כמה שבועות חשף דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, שבנו של בכיר בחיזבאללה מנצל טיסות אזרחיות לנמל התעופה דמשק כדי להבריח נשק.

בפעם השנייה בשבוע, בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית מדרום לבירה דמשק. רשת אל מיאדין הלבנונית דיווחה כי בתקיפות שיוחסו לישראל בשבוע שעבר נפגעו מגדלי פיקוח וציוד תקשורת.

בה בעת, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי הותקפו גם מחסני נשק השייכים למיליציות האיראניות. כמו כן דיווח המרכז על פצועים בקרב המיליציות. כזכור, ב"ישראל היום" נחשף לאחרונה כי בין המטרות שהותקפו בערב שני בשבוע שעבר, נפגע בניין בדמשק שבבסיסו מחסן אמל"ח הקשור לפרויקט שמובילה איראן.

משרד התחבורה בסוריה אישר בערב שבת כי התקיפה בנמל התעופה פגעה בתשתיות שלו והשביתה אותו משימוש, ואף עדכן שמסלולי הטיסה ואחד מאולמי הנוסעים נפגעו. מהמשרד

נמסר שצוותיו פועלים לתיקון נזקי התקיפה שנגרמו לנמל התעופה. בינתיים, חברות תעופה יעברו לפעול בנמל התעופה בחאלב

בבוקר שישי אמר גורם סורי כי מערכות ההג נה האוויריות הופעלו נגד טילים ישראליים, ששוגרו מכיוון רמת הגולן אל עמדות בדרום דמשק. כנהוג בהודעות אלה, הגורם הצבאי טען שרוב הטילים יורטו. לדבריו, אזרח אחד נפצע בתקיפה ונגרם נזק לרכוש.

בתוך כך, משרד החוץ הרוסי הודיע כי "מו סקבה מגנה את התוקפנות הישראלית שפגעה בכמה נקודות בדרום העיר דמשק. מדובר בפ עולות בלתי אחראיות שמסכנות את התנועה האווירית ואת חייהם של חפים מפשע. דורשים מישראל להפסיק".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel